اهمیت مطالعه آثار شهید مطهری برای معلمان و دانش‌آموزان تبیین شود

استاندار خراسان شمالی، با اذعان بر اینکه هنوز ابعاد فکری و علمی و دانشی که در آثار و مقالات آیت الله مطهری به یادگار مانده، مطالعه نشده است، به معلمان و دانش آموزان حاضر مطالعه جدی این آثار را توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مهندس ابوطالب شفقت، استاندار خراسان شمالی صبح امروز (12 اردیبهشت) همزمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور در دبیرستان دخترانه شهدای فرهنگی شهرستان بجنورد، زنگ تعلیم و تربیت و اهمیت جایگاه مقام معلم در این رابطه را به صدا درآورد و برنامه های تدوین شده به مناسبت این هفته به شکل رسمی آغاز شد.

 

مهندس شفقت، در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت به شخصیت آیت الله مطهری اشاره کرد و گفت: آن عالم فرزانه ساختار اسلامی را با مطالعه و تحلیل و ثبت آثار مکتوب ماندگار، دوباره سازماندهی کرد و حرکتی دینی بوجود آورد.


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اذعان براین مطلب که هنوز ابعاد فکری و علمی و دانشی که در آثار و مقالات آیت الله مطهری به یادگار مانده است مطالعه نشده و مورد توجه قرار داده نشده است، به معلمان و دانش آموزان حاضر مطالعه جدی این آثار را توصیه کرد.

 

وی به اهمیت نامگذاری مناسبت ها اشاره کرد و با بیان اینکه این نامگذاری ها به دلیل موضوع و نقشی که در آینده در اذهان به جا می گذارد حائز اهمیت است، روز و هفته بزرگداشت مقام معلم را از آن جمله برشمرد و برآن تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه هفته معلم باید ویژه و مزین به نام معلم شود و هر فردی از هر قشری این موضوع را مورد توجه و تکریم قرار دهد، گفت: همه موظفند این هفته را به شکل ویژه گرامی بدارند.


استاندار خراسان شمالی در این راستا اعلام کرد: در طول هفته معلم مسوولان دستگاه های اجرایی در برنامه های ویژه این ایام حضور دارند و به طور نمادین از معلمان دو مدرسه در مناطق محروم استان در گیفان به عنوان شمالی ترین نقطه و بام و صفی آباد اسفراین به عنوان جنوبی ترین منطقه استان تقدیر می کنند.

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 128281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha