ریشه مهدویت و بیداری اسلامی در تاریخ مشترک است

مدیر امور روابط بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ریشه مهدویت و بیداری اسلامی در تاریخ مشترک است، گفت: همه انبیای الهی برای بیدار کردن بشریت و فطرت انسان ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مدیر امور روابط بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، در نشست خبری هشتمین همایش ببن المللی دکترین مهدویت با عنوان هنر زمینه ساز، راهبردها و راهکارها با اشاره به پیوند موضوع مهدویت و بیداری اسلامی، گفت: ریشه مهدویت و بیداری اسلامی در تاریخ مشترک است، همه انبیای الهی که آمدند برای بیدار کردن بشریت و فطرت انسان ها بوده تا از غفلت و دنیازدگی نجات دهند.

 

دبیر نشست بیداری اسلامی همایش بین المللی دکترین مهدویت با تاکید بر اینکه همه انبیاء بیدارگران بشر بودند، خاطرنشان کرد: بزرگ ترین بیدارگر ائمه معصومین پیامبر اکرم(ص) بودند که با مبارزه با عوامل خفتگی ملت ها به غفلت زدایی از جامعه پرداختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه حضرت مهدی(عج) آخرین بیدارگر تاریخ بشر است، اظهار داشت: در دوران معاصر شاهد ظهور عالمان بزرگی هستیم که گاه برای بیداری ملت ها جان خودشان را تقدیم کردند، امام خمینی(ره) در این سده اخیر پرچم بیداری اسلامی را برافراشتند.

 

مدیر امور روابط بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه مهدویت یک نظریه بنیادین است، تاکید کرد: بیداری اسلامی عین دکترین مهدویت است و دکترین مهدویت چیزی جز بیداری انسان ها نیست.

 

وی تاکید کرد: خطرات و چالش هایی که در برابر بیداری اسلامی کشورهای منطقه وجوددارد باید تبیین شود، این موانع از جهات مختلف به سراغ این ملت ها می آید.

 

پایان پیام/

کد خبر 128205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha