ماه شعبان ماه آمادگی و ورود برای ماه رمضان است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: شعبان ماه پیامبر اسلام(ص) و یکی از ماه های پرفضیلت سال است که ماه آمادگی و وورد برای ماه رمضان است.

حجت الاسلام کاظم حریف - مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: در این ماه توصیه اکید به استغفار و صدقه دادن شده است و باید با توسل و تقرب به رسول خدا(ص) از فیوضات و برکات این ماه بهره مند شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: در ماه شعبان توصیه های فراوانی به خواندن مناجات شعبانیه و مداومت بر آن شده است و چه بهتر است که با آن انس داشته باشیم،علت نامگذاری این ماه به نام شعبان دین خاطر است که روزی مومنین در این ماه بین آنان تقسیم می شود.

 

حجت الاسلام حریف عنوان کرد: در این ماه بر خواندن دعا و مناجات تاکید بسیار شده است و در این راستا سه شب متوالی در مساجد شهرستان برنامه هایی همراه با دعا، مناجات، سخنرانی، پذیرایی و مداحی برگزار شد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: در روایات پیامبر اسلام(ص) توصیه کردند که در این ماه مرا کمک کنید بدین معنا به روزه بگیرد و صدقه بدهی که ثواب آن چندین برابر به حساب تان نوشته می شود، صدقه ای که در این ماه داده می شود رشد وپرورش داده می شودو امید است بتوانیم تما اعمال این ماه را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام حریف اضافه کرد: احیای شب‌های ماه شعبان با قرائت مناجات شعبانیه از اجر و پاداش معنوی بسیار برخوردار است و در منابع دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: طبق کلام نورانی امام رضا علیه‌السلام قرائت ادعیه، استغفار از معاصی، توبه از گناهان و قرائت قرآن کریم در ماه شعبان بسیار اهمیت دارد چراکه باعث می‌شود انسان با طهارت و پاکی و خلوص وارد ماه رمضان شود.

 

 

 

کد خبر 1255465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha