ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز افتتاح شد

ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز، که منطبق با استاندارد فیفا می باشد بعدازظهر امروز(25 اسفند) با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، پس از افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری الغدیر اهواز، گفت: در آستانه عید انسانی و الهی نوروز، استادیوم زیبا و بزرگ اهواز به مردم دیار شجاع پرور، مجاهد و قهرمان پرور خوزستان تقدیم می‌شود و در حقیقت افتتاح این ورزشگاه، عیدی دولت خدمتگزار به مردم و جوانان خوزستان است.

 

وی با بیان اینکه خوزستان سرزمین مردان و زنان مومن، شجاع و تاریخ سازی است که نقش آنها در تاریخ کشور ما بی‌نظیر و بی‌بدیل است، تصریح کرد: امروز خدمت شما بودیم و به امام و شهدا عرض ادب و با آنان تجدید میثاق کردیم و این ورزشگاه را نیز به جوانان و مردم خوزستان تقدیم می کنیم.

 

وی با بیان اینکه مردم این دیار انسان‌هایی عاشق پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر(ع) و شیفته یگانه و ذخیره هستی، امام عصر(عج) هستند، اضافه کرد: عید نوروز را پیشاپیش به مردم خوزستان و ملت ایران تبریک می گویم و امیدوارم سال آینده، سالی سرشار از نعمت، برکت، عزت و سرافرازی برای ملت ایران و همه ملت‌ها باشد.

 

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در این سفر یک روزه به استان خوزستان علاوه بر افتتاح برخی از پروژه‌های استان، تجدید میثاق و عرض ارادتی به امام راحل و شهیدان دوران دفاع مقدس، صورت گرفت، تأکیدکرد: در آینده پروژه‌های دیگری برای رفاه بیشتر مردم خوزستان در این استان ساخته و اجرا می‌شود.

 

گفتنی است، ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر در زمینی به وسعت 44 هکتار در حال ساخت است و تاکنون برای آماده سازی زمین فوتبال آن با امکانات لازم و جنبی و نیز پیست دو و میدانی بالغ بر 610 میلیارد ریال از منابع ملی، استانی و وزارتخانه های ورزش و جوانان و نفت، هزینه شده است.

 

ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز طبق استاندارد فیفا مجهز به چهار رختکن است به طوری که پس اتمام یک مسابقه می توان مسابقه دیگر را در آن شروع کرد، همچنین چهار سونا خشک( برقی)، اطاق داوران، اطاق مربیان، اطاق ماساژ، راهروهای انتقال بازیکنان به رختکن، جایگاه مخصوص خبرنگاران، شش اطاق ویژه خبرنگاران هنگام مصاحبه با مربیان و جایگاه ویژه دوربین های تلویزیون برای پخش مسابقات است.

 

محوطه این ورزشگاه دارای بیش از دو هزار پارکینگ برای اتومبیل های سواری و جمعی است و افرادی که جهت تماشای مسابقه فوتبال به ورزشگاه می آیند از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

 

این پروژه در محدوده شمال‌غربی اهواز در مجاورت جاده اهواز– اندیمشک (جنب میدان بارفروشان) در زمینی به مساحت 44 هکتار جهت احداث استادیوم فوتبال، محوطه‌سازی، پارکینگ‌ها، گذرگاه‌های سواره و پیاده‌رو و دیگر اماکن ورزشی در نظر گرفته شده است.

 

پروژه احداث ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز که تقریباً نزدیک به دو دهه قبل کلید خورده بود به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبار به کندی پیش رفت و متأسفانه وعده‌های چندین باره مسئولان برای بهره‌برداری از این پروژه ملی به همین علت محقق نشد اما طی چند سال اخیر با تزریق اعتبارات، ساخت این مجموعه ورزشی سرعت گرفت.

 

گنجایش ورزشگاه 50 هزارنفر و قابل افزایش تا 55 هزار نفر، زمین چمن در ابعاد 68 در 105 متر، پیست دو و میدانی در هشت ردیف، گیشه فروش بلیت شامل 14 اتاقک، پارکینگ سواری شامل دو هزار و 200 دستگاه و پارکینگ اتوبوس شامل 200 دستگاه از جمله امکانات این پروژه است.

 

پس از سخنرانی دکتر احدی نژاد، تیم ملی فوتبال جوانان ایران با تیم منتخب خوزستان به طور نمادین در این ورزشگاه به رقابت پرداخت و رئیس جمهور ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز را به مقصد فرودگاه بین المللی اهواز برای عزیمت به تهران ترک کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 118020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha