سازمان های مردم نهاد باید درجایگاه های واقعی خود قرار گیرند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم وجود سمن ها را نیاز قطعی کشوردانست و گفت: سمن ها باید در جایگاه های شایسته خود قرار گیرند. لذا ضروری است تا از همه فرصت ها برای تقویت این نهاد اجتماعی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام  مهدی انصاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم امروز (25 اسفند) در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد که در سازمان ملی جوانان برگزار شد، با بیان اینکه در اسلام نمادسازی و نمادگرایی وجود دارد گفت: نماد و نشانه در بسیاری از عرصه های اسلام وجود دارد که این نمادها به عنوان اسوه ایی می تواند برای ما باشد.

وی تصریح کرد: تکیبر، شعاری محوری در اسلام است که هر کس آن را بر زبان جاری سازد، ارج و قرب پیدا کرده و موحد و مسلمان می شود. پس تکبیر نمادی برای مسلمانی است.

حجت الاسلام انصاری، کعبه را نماد مکانی برای مسلمانان دانست و یادآور شد: این نماد مکانی و نقطه عطفی است که نظیر آن در هیچ کجای عالم وجود ندارد و نمی توان مشابه آن را بنا کرد. داشتن نماد مکانی برای مسلمانان دارای معنای خاصی است. مساجد مانیز با نماد گنبد و گلدسته شناخته می شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه بیان داشت: اسلام برای شکل ظاهری ما نیز تعریفی دارد و حجاب و نوع پوشش یک فرد مسلمان نمادی برای اوست.

وی ادامه داد: موضوع نماد و برجسته شدن یک پدیده و موضوع در زندگی ما سنت اجتماعی اسلام است که بسیاری از این ها ناشی از اراده خود خداوند است مانند کعبه و لیله القدر و ... و برخی نیز تدبیر پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) بوده است.

حجت الاسلام انصاری بر شکل گیری نماد هایی که مشخصه نماد اجتماعی جامعه ما باشد تاکید کرد و گفت: ما در اجتماع مان می توانیم نمادی که نماد اجتماع باشد، داشته باشیم. باید سازمان هایی شکل یافته و به هم پیوسته داشته باشیم تا بسیاری از امور شکل گیرد و تحقق یابد. پیشنهاد راه اندازی وزارت تعاون را در دهه شصت من دادم که در این راستا بود.

وی تصریح کرد: وجود سمن ها نیاز قطعی کشور است که باید در جایگاه های شایسته خود قرار گیرند. لذا ضروری است تا از همه فرصت ها برای تقویت این نهاد اجتماعی استفاده کنیم. زیبایی این نهاد اجتماعی در این است که از یک اندیشه زلال و اراده قوی سرچشمه می گیرد.

وی بر نقش جوانان در دستاوردهای علمی و هسته ای تاکید کرد اظهار داشت:امروز شبکه جوان در کشور و استان قم شبکه محکم و استواری است که با همت این جوانان توانستیم بر مرتبت رفیع علمی در جهان قرار گیریم و به دانش هسته ای دست یابیم و بتوانیم حیثیت از دست رفته خویش را بازیابیم و سری در جهان بلند کنیم.

حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: امیدواری در آینده شاهد حضور بیشتر این شبکه های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد باشیم.
پایان پیام/

 

کد خبر 118002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha