باید از مرزهای اعتقادی خود در مقابل دشمنان صیانت کنیم

وزیر ارشاد با بیان اینکه دردفاع مقدس مردم با ایمان، مقابل دشمن استادگی کردند، اظهارداشت: آن روزها ما مرزهای کشور را در برابر دشمنان بسته بودیم اما امروز باید از مرزهای اعتقادی خود در مقابل دشمن صیانت کنیم.

به گزارش حبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز ( 25 اسفند)در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی هنری الوان شهرستان شوش، گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، بنابراین باید به مسائل فرهنگی بیشتر توجه کرد.

 

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، اعتقاد، ایمان و فرهنگ مردم باعث ایستادگی در مقابل دشمنان بود، آن روزها ما مرزهای کشور را در مقابل دشمنان بسته بودیم اما امروز باید از مرزهای اعتقادی خود در مقابل دشمن صیانت کنیم.

 

دکتر حسینی، خاطر نشان کرد: دشمنان روحیه ظلم ستیزی مردم ایران را درک کردند و متوجه شدند که اعتقاد و ایمان در تار و پود مردم ایران است، از این رو کشور ما را طی سه دهه مورد تهدید و تحریم قرار دادند.

 

وی افزود: اگر چه کمبودهایی در کشور است اما اگر هر کشور دیگری به غیر از ایران زیر فشار این تهدیدها و تحریم ها قرار می گرفت از پای در می آمد، اما روحیه حماسی و سلحشوری مردم کشور ما باعث شد هیچ کس نتواند در کشور ما حمکفرمایی کند و مردم ایران عهد و پیمانشان را با آرمان های انقلاب نمی شکنند و نمونه بازر آن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

 

وی با بیان اینکه علی رغم همه تبلیغاتی که انجام شد، دشمنان نتوانستند بر مردم کشور ما تأثیر منفی بگذارند و مردم با حضور پرشور خود در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی همه چیز را ثابت کردند، در خصوص به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، اضافه کرد: تمام اتفاقاتی که در خاورمیانه می افتد و به برخی کشورهای اروپایی کشیده شده و بیشتر هم می شود متأثر از انقلاب اسلامی ماست.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاد آور شد: انقلاب اسلامی ایران برای کشورهای اسلامی باعث عزت و سربلندی است و همین که ایران به تنهایی در برابر آمریکا ایستادگی می کند باعث افتخار و مباهات مردم مسلمان سرتاسر جهان شده است.

 

وی به فضای مجازی اینترنت اشاره کرد و اذعان داشت: فضای مجازی و اینترنت تأثیر بسیار زیادی بر روی ذهن مردم می گذارد، باید با واقعیت ها درست برخورد کرد؛ ما در کشور نیروهای خلاق، مبتکر و نوآور نیاز داریم که می توانیم با استفاده از آنها جنگ نرم دشمن را پاسخ دهیم، در واقع قدرت نرم ما هم استفاده از ابزارهای مختلفی است که در دست داریم و می توانیم از آنها استفاده کنیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به شخصیت دعبل خزاعی اشاره کرد و ادامه داد: دعبل خزائی انسانی معمولی نبوده از این رو باید اشعار و آن فداکاری ها و ایثارگری هایی که برای اهل بیت (ع) انجام داد را برای جوانان و نوجوانان توضیح دهیم.

 

وی با بیان اینکه دشمنان برای کشورهای مختلف در سطح جهان به ویژه کشورهای اسلامی برنامه ریزی های مختلفی انجام داده اند، عنوان کرد: دلیل اصلی این است که آنها کلاً با اساس اسلام مخالف هستند، نمونه بارز آن به آتش کشیدن قرآن توسط کشیش و سرباز آمریکایی در افغانستان است.

 

وی با اشاره به تحمیل کردن فرهنگ غربی ها به ایرانیان، تأکید کرد: غربی ها برای تحمیل کردن فرهنگ خود می خواهند بر روی روابط خانوادگی و سبک زندگی ما تأثیر بگذارند و آن را تغییر دهند بنابراین ما باید در رقابتی که آنها ایجاد کرده اند با شیوه های نو در قالب های پرجاذبه، آموزه های دینی و قرآنی خودمان را آموزش دهیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 117998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha