رهبر انقلاب، بهترین و بزرگترین نمونه وحدت آفرین در جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس گفت: اگر تمامی توطئه های دشمنان اسلام در این سالها خنثی شده به دلیل درایت رهبر انقلاب است که بهترین و بزرگترین نمونه وحدت و تقریب در جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آخوند عبدالباسط نوری زاد، امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس امروز ( 25 اسفند) در همایش مرزبانان عرصه دین گفت: علماء و بزرگان اسلام باید تعصبات خشک مذهبی که باعث جمود و رکود جامعه می شود را از خود دور کنند.

 

وی افزود: باید واقعیت ها از سوی علمای فرق و مذاهب اسلامی پذیرفته و به اشتراکات این مذاهب دامن زده شود نه به اختلافات. هرچندکه اختلافات بین مذاهب نیز باعث پیشرفت مسلمین در تمامی ادوار بوده است.

 

آخوند نوری زاد اذعان داشت: باب الاجتهاد در تمامی مذاهب اسلامی مورد قبول است و تنها در برخی از مسائل فقهی اختلاف نظر وجود دارد که آن هم امری طبیعی است.

 

وی عنوان کرد: باید به نظریه های تمامی علماء احترام گذاشت و نگذاشت که دشمن از این اختلاف نظر ها به نفع خود بهره برداری کند.

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند مسلمانان بصورت ید واحده در کنار یکدیگر قرار بگیرند بلکه تلاششان این است که نگذارند این وحدت محقق شود.

 

وی تصریح کرد: این در حالی است که اسلام همه ما را به وحدت و یکپارچگی دعوت می کند تا زندگی بردارانه و مسالمت آمیزی را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

 

آخوند نوری زاد اعلام کرد: اگر تمامی توطئه های دشمنان اسلام در این سالها خنثی شده و آتش فتنه های آنان خاموش می شود به دلیل درایت رهبر انقلاب است که بهترین و بزرگترین نمونه وحدت و تقریب در جهان اسلام در عصر معاصر است.

 

پایان پیام/

کد خبر 117993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha