آغاز طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی در ایلام

دوازدهمین مرحله طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با مشارکت جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام، امروز(25 اسفند) همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مجتبی اعلایی، استاندار و رئیس ستاد تسهیلات نوروزی در ایلام،  در مراسم افتتاحیه این طرح، گفت: فصل بهار و ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای برقراری ارتباط و انس گرفتن با طبیعت و نشانه های الهی است.


وی با اشاره به اینکه مسافرت و تفکر در آیه ها و نشانه های خدادادی در فرهنگ دینی و ملی ما بسیار سفارش شده است، افزود: انسان بایستی پس از کار و تلاش روزانه، با رفتن به مسافرت و گرفتن انرژی، نشاط و شادابی، خود را برای خدمت رسانی بیشتر به آحاد جامعه آماده کند.


اعلایی از ستاد تسهیلات نوروزی، تمامی دستگاه های و نهادهای مرتبط با این امر خواست تا با فراهم کردن امکانات مورد نیاز، زمینه آرامش و امنیت مسافران نوروزی به این استان را فراهم کرده و با تدابیر پیش بینی شده از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنند.


صادق طیبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این مراسم، گفت: طرح راهنمایی مسافران نوروزی در این استان با مشارکت بیش از 300 نفر از جوانان عضو این جمعیت در قالب 18 پست در ورودی و خروجی شهرستان های این استان اجرا می شود.


وی توزیع 9 هزار کیف امدادی و بسته های بهداشتی، 20 قلم داروی مسکن و مجاز، نقشه راه استان، بروشور به زبان فارسی و عربی، قطب نما، آب معدنی، بسته های آموزشی و فرهنگی، برپایی ایستگاه نقاشی، خیمه نماز و ایستگاه سلامت را از جمله اقدامات اجرایی در قالب این طرح عنوان کرد.


طیبی با اشاره به شعار طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با عنوان "راهنمایان جوان، امنیت و آرامش" اظهار کرد: این طرح از امروز 25 اسفند سال جاری آغاز شده و تا 14 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 117972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha