اجرای طرح آرامش بهاری در جوار 35 امامزاده و بقاع متبرکه استان زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری در جوار 35 امامزاده و بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ظهر امروز (25 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: طرح آرامش بهاری با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم باید در جوار این اماکن متبرکه احساس آرامش کنند، اجرا می شود.

 

وی ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی را از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: پیروی از منویات مقام معظم رهبری، تبدیل اماکن مقدس و مذهبی به قطب فرهنگی، احیای تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی و خدمت رسانی مطلوب به زائران از اهداف مهم این طرح است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از تاریخ (28 اسفند) سال جاری تا (14 فروردین) سال 91 اجرا می شود، ابراز کرد: در سال گذشته 720 هزار نفر از زائران و گردشگران مذهبی از سراسر کشور از بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان بازدید کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح آرامش بهاری از ظرفیت سایر دستگاه های استان نیز بهره گرفته شده است، یادآور شد: درج آدرس بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان در نقشه های گردشگری و هماهنگی با شهرداری های استان مبنی بر انجام تبلیغات محیطی و نصب بنر برخی از اقدامات صورت گرفته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه مراسم ویژه لحظه تحویل سال در 8 امامزاده و اماکن متبرکه استان برگزار می شود، بیان داشت: قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، قرائت زیارت آل یاسین، تلاوت 40 یاسین و دعای تحویل سال برخی از برنامه های این روز است.

 

وی پخش پیام مقام معظم رهبری به صورت زنده، عطر افشانی مزار شهدا و تهیه سفره هفت سین را نیز از دیگر برنامه های این روز عنوان کرد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به برنامه های فرهنگی در طول ایام تعطیلات نوروز سال 91 ابراز کرد: اقامه نماز جماعت به صورت مستمر، راه اندازی و فعال کردن دفاتر مشاوره و پاسخ گویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری و عرضه محصولات فرهنگی، تهیه بروشورهای مذهبی در رابطه با حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ وقف از برنامه های اوقاف در طول این ایام است.

 

وی با بیان اینکه مکان هایی جهت اسقرار چادرهای مسافران نوروزی در کنار بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه در استان زنجان 92 بقعه آمادگی پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی را دارد، مراسم ویژه در 35 بقعه و امامزاده برگزار می شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، بقعه قیدار نبی (ع) خدابنده، امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس، امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر، امامزاده زید الکبیر(ع) ابهر، امامزاده هاشم (ع) طارم، امامزاده سید یعقوب (ع) صائین قلعه و امامزاده محمد (ع) ابهر، در ایام تعطیلات نوروز به صورت 24 ساعته پذیرای میهمانان نوروزی است.

 

وی از ابطال سند دبیرستان شریعتی زنجان خبر داد و خاطر نشان کرد: با این اقدام مزار امامزاده اسماعیل (ع) مدفون در این دبیرستان احیا می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 117966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha