حوزه های علمیه باید پیشگام نجات فرهنگ عفاف و حجاب باشند

مدیر موسسه فرهنگی کوثریه تبریز به بیان جایگاه حوزه های علمیه و فرهگ عفاف و حجاب پرداخت و گفت: حوزه های علمیه باید پیشگام نجات فرهنگ عفاف و حجاب و خانواده باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، مدیر موسسه فرهنگی کوثریه تبریز در نشست تخصصی عفاف و حجاب که در محل موسسه فرهنگی کوثریه تبریز برگزار شد، به بیان جایگاه حوزه های علمیه و فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت.


حجت‌ الاسلام جلیل مدرسی سرند با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ ازدواج و تحکیم خانواده که مقدمه اصلی فرهنگ عفاف و حجاب است نقش دارند.


مدیر موسسه فرهنگی کوثریه گفت: با بیان اینکه وضعیت خانواده های ایرانی در حال حاظر از ایده آل اسلامی فاصله گرفته است، گفت: انکار شرایط حاظر هیچ کمکی به بهبود اوضاع نخواهد نمود و زمینه را برای تزلزل بنیان خانواده مهیا خواهد کرد.

 

وی با استناد به آمار موجود تاکید کرد: البته ایران در میان کشورهای غربی و حتی کشورهای مسلمان همجوار در وضعیت بهتری قرار دارد اما از آرمان های انقلاب و اسلام در زمینه جایگاه خانواده فاصله قابل توجه یافته ایم .


حجت‌ الاسلام جلیل مدرسی سرند افزود: این در حالی است که علل مختلفی برای این مسئله و تزلزل بنیان خانواده بیان می شود ولی بدون تردید مسائل اقتصادی که در برخی موارد لاصلی ترین علت خوانده میشود یک معلول از عقب گرد فرهنگی خانوادهای ایرانی است که به علت نبود استحکام فرهنگی وعقیدتی است که در بحران اقتصادی رخ می نماید.


مدیر موسسه فرهنگی کوثریه گفت تاکید کرد‌: امروز جایگاه افراد در خانواده دچار بحران شده اند و افراد نقش خود را به درست ایفا نمی کنند و این واقعیتی است که همت جدی مسئولین فرهنگی را می طلبد.

 

حجت‌ الاسلام جلیل مدرسی سرند گفت‌: حوز های علمیه می توانند و باید پیشگام نجات خانواده باشد، چرا که جامعه ایران یک جامعه حوزه محور در اکثر مسائل اخلاقی ومذهبی است و نگاه جامعه به مواضع روحانیان و فقها و مراجع است.

 

مدیر موسسه فرهنگی کوثریه گفت با اشاره به استقبال خانواده های ایرانی از برنامه های روحانیون در مسائل خانوادگی گفت‌: برنامه های دیداری و شنیداری علماء درموضوع خانواده و مشکلات آن در صدا و سیما بیشترین درصد طرفداران را به خود اختصاص داده است.


وی گفت: میزان تاثیر حوزه در نظام خانواده بسیاربالا است و حوزه های علمیه می توانند پیشگام نجات فرهنگ عفاف و حجاب و خانواده باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 117963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha