جهشی خیره کننده در شعر و ادب فارسی بوجود آمده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروزه جهش و تحولی اساسی و خیره کننده هم به لحاظ کثرت شاعران جوان و هم از نظر محتوایی در حوزه شعر و ادب فارسی بوجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید 'محمد حسینی' شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شعر زاگرس در یاسوج ، با بیان اینکه حوزه شعر و ادب یکی از سرمایه های اصلی ، ملی و مهد تمدن هر کشوری محسوب می شود افزود: ایران از این حیث جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا بشمار می رود.

 

یه گفته وی ایران اسلامی با داشتن شاعران و بزرگانی همچون سعدی ، حافظ ، مولوی ، عطار ، خیام ، فردوسی جایگاه ویژه و منحصربفردی در بین همه کشورهای جهان دارد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: یکی از ابزارهای اساسی و مهمی که در طول سال های طولانی از زبان فارسی و ملی ایرانیان دفاع و صیانت کرده همین آثارارزشمند و فاخر شاعران و نام آوران بزرگ طی دهه ها و حتی قرن های گذشته بوده است.

 

حسینی ، برگزاری چنین جشنواره هایی را برای شکوفایی و ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه شعر و ادب مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و تقویت جشنواره های ملی در حوزه های مختلف شعر ، ادب و هنر است.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی همچنین ، بر شناسایی استعدادهای جدید در حوزه شعر و ادب در همه استانها تاکید کرد و افزود: ضروری است که بزرگان و افراد مجرب در این حوزه میدان را برای ورود جوانان به این وادی باز کنند.

 

حسینی ، بر آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف در حوزه شعر و ادب در کشور تاکید کرد و گفت: برگزاری این جشنواره ها فرصت مناسبی برای شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت برای شاعران به ویژه سرایندگان جوان خواهد بود.

 

بنابر گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: شعر امروز انقلاب متفاوت تر از گذشته و با الهام از آموزه ها و مفاهیم ارزشمند دینی و ارزش های الهی مسیر ترقی ، پیشرفت و جهش رو به جلوی خود را با قدرت ، ظرافت و لطافت خاص ادامه می دهد.

 

عضو کابینه دولت دهم استان کهگیلویه وبویراحمد را مهد شاعران ، ادیبان و فرهیختگان در حوزه شعر و ادب و هنر دانست و گفت: بدون شک این استان با داشتن این سرمایه های ارزشمند و استعدادهای درخشان حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

 

جشنواره ملی شعر زاگرس چهارشنبه شب با حضو "سید'محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،جمعی از شاعران برجسته کشوری و مسوولان و مقامات اجرایی کهگیلویه وبویراحمد با معرفی برگزیدان به کار خود پایان داد.

 

امین کمالوندی افزود: سرانجام پس از دو بار گزینش توسط داوران مطرح کشوری ، بیش از دو هزار و 500 اثر برای ارزیابی هیات داوران برگزیده شدند.

 

سرانجام هیات داوران 12 اثر برگزیده نهایی این جشنواره را اعلام کرد.

 

در بخش شعر سپید 'منیره رخشانی' از زابل ، 'مریم رحمانی' از کرمانشاه، 'مرضیه سادات طباطبایی ' از کاشان، سید 'محمد امین جعفری از شیراز، سیده 'فاطمه صداقتی نیا' از یاسوج و 'علی سلیمانی' از همدان صاحب عناوین برتر در این بخش شدند.

 

در بخش شعر کلاسیک نیز سید 'احمد حسینی' از تهران، 'مرتضی خدایگان' از لرستان، 'علی بهرامی' از خوزستان، 'عبدالحسین انصاری' از هرمزگان، 'قادر طراوت پور' از یاسوج، 'پانته آ صفایی' از اصفهان نیز به به عنوان نفرات برگزیده این بخش معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 117952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha