آماده باش 500 جوان امدادگر در نوروز سال 1391

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: 500 امدادگر جوان و داوطلب در ایام نوروز برای ارایه خدمات به مسافران و گردشگران در آماده باش کامل به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهرام غیبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل صبح امروز ( 25 اسفند) در مراسم آغاز به کار ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان اردبیل، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان عضو مؤثر ستاد سفرهای دائمی در دو بخش درون‌شهری و برون‌شهری به انجام خدمات و ایفای نقش می‌پردازند.


وی تصریح کرد: در حوزه برون‌شهری هلال‌احمر با داشتن 18 پایگاه ثابت و سیار بین‌شهری و مستقر شدن در محورهای مواصلاتی و گشت‌های شبانه‌روزی به یاری هموطنان و حادثه‌دیدگان احتمالی می‌شتابند.


غیبی خاطر نشان کرد: در قالب این طرح بیش از 300 نفر امدادگر و کارکنان جمعیت هلال‌احمر با مجهز شدن به 20 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه ست نجات و چهار دستگاه خودروی ست نجات که امروز در اختیار آنها قرار می‌گیرد به امدادرسانی می‌پردازند.


عضو کارگروه حوادث و سوانح استان اردبیل اضافه کرد: برای خرید چهار دستگاه خودروی ست نجات که اولین بار به کارگیری می‌شود بیش از 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.


وی در ادامه سخنان خود ادامه داد: با ورود این خودروها به جمع ناوگان هلال‌احمر این مجموعه قادر می‌باشد به در راه ماندگان و در شرایط اضطراری در انتقال مجروحان و مصدومان مؤثر و کارآمد فعالیت کند.


 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل بیان کرد: در حوزه درون‌شهری نیز ما با برپایی 16 چادر راهنمای مسافران و توزیع بروشور، اقلام فرهنگی، کیف‌های کمری امدادی به مسافران و گردشگران در داخل شهرها خدمات ارایه می‌کنیم.

 

غیبی از توزیع پنج هزار مهر نماز و قبله‌نما و 30 هزار بروشور فرهنگی و نقشه راه در قالب این چادرها و مراکز راهنمای گردشگران و مسافران خبر داد و گفت: 270 نفر از جوانان و کارکنان هلال‌احمر در این امر فعال می‌کنند.


عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی افزود: ما با هدف اعتلای نماز و ارزش‌های اسلامی 16 خیمه نماز را نیز برای اقامه نماز اول وقت به مسافران برپا می‌کنیم تا آنها بتوانند فریضه دینی خود را به موقع انجام دهند.


غیبی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در مجموع برای ایجاد محیط ایمن، سالم و رضایت‌بخش برای مسافران جمعیت هلال‌احمر با 500 نیروی جوان و داوطلب خود به همراه 50 نفر همکار رسمی با عشق و علاقه خاص به امدادرسانی می‌پردازند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 117939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha