اخبار کوتاه فرهنگی، مذهبی از استان اردبیل

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نسیم وحی خلخال با مجوز مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور دوره تربیت‌مربی قرآن ویژه کودکان 3 تا 6 سال را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، این دوره که توسط مؤسسه مرات مشهد (مکتب الرضا) برگزار خواهد شد، 120 ساعت آموزشی و 120 ساعت کارورزی دارد که برای تدریس دروس حضوری از اساتید اعزامی از مؤسسه مرات مشهد در مدت شش روز و مجموعا ً48 ساعت بهره‌گیری خواهد شد.

 

این دوره ویژه خواهران بوده و واجدین شرایط مندرج در شناسه دوره به‌ویژه داشتن مقاطع سنی بین 20 تا 35 سال و داشتن مدرک تحصیلی لیسانس پس از ثبت‌نام در آزمون ورودی شامل روانخوانی قرآن به‌صورت شفاهی و مفاهیم قرآن به صورت کتبی از کتاب‌های مفاهیم جلد یک تا شش استاد «وکیل» شرکت نموده و تعداد 50 نفر برای حضور در دوره پذیرفته خواهند شد.


گفتنی است؛ در اسفندماه 90 اطلاع‌رسانی لازم انجام شده و تا پایان اسفندماه علاقمندان فرصت دارند با ارائه مدارک لازم ثبت‌نام نمایند.


* * *


گفتمان دینی « جنگ نرم، ماهیت و اهداف آن » ویژه دانشجویان در اردبیل برگزار شد.


عباس صحرانورد استاد دانشگاه در این گفتمان در سخنانی به تاریخچه جنگ نرم در دنیا اشاره کرده و به تبیین ابعاد جنگ نرم، ماهیت جنگ نرم، اهداف آن و راهکار های مقابله با جنگ نرم دشمن پرداخت.


وی داشتن بصیرت، آگاهی و اطاعت از فرامین ولایت فقیه و عمل به قوانین اسلامی را از راههای مبارزه با جنگ نرم عنوان کرد و دانشجویان را به تهذیب همراه با تحصیل توصیه کرد.


* * *


95 نفر از مربیان قرآن در آزمون کتبی استخدام آموزش و پرورش استان اردبیل قبول شدند


حجت الاسلام عزیز صابر کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل با اعلام این خبر گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش با شرکت 382 نفر برگزار شد که از این تعداد 100 نفر بعنوان برگزیده در آزمون کتبی معرفی شدند که 95 نفر از این افراد مربیان قرآن دارالقرآن تبلغیات اسلامی استان اردبیل می باشند.


وی گفت: بخش شفاهی این آزمون در تاریخ 27 اسفند ماه در محل تربیت معلم بنت الهدی صدر برگزار خواهد شد و در نهایت 25 نفر بعنوان معلم قرآن در مدارس استان اردبیل معرفی خواهند شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 117933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha