تشکیل بزرگترین شهرک و خوشه تخصصی تولید و صادرات فرش دستباف کشور

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خبر داد: بزرگترین شهرک و خوشه تخصصی تولید و صادرات فرش دستباف کشور در قالب تعاونی فراگیر در خراسان شمالی تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، امروز (25 اسفند) در جلسه کارگروه توسعه اشتغال با اعلام این خبر، تجمیع واحدهای تعاونی در این رابطه را مهم ترین دستاورد آن خواند.


وی افزود: کاهش هزینه های حمل و نقل، انبار داری و نیز افزایش سود عملیاتی و دسترسی و امنیت شغلی از دیگر نتایج این پروژه است.


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، اعلام کرد: هدف کلی این طرح ایجاد 18 هزار اشتغال است.


وی بیان کرد: 5 واحد تولیدی و 77 کارگاه با قابلیت ساخت 5 واحد تولید و مواد اولیه تولید، رفوگری و قالیشویی و نیز یک واحد نمایشگاه دائمی در 150 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است.


باقری، همجوار بودن با شهرک های صنعتی استان به ویژه مرکز استان را از مزیت های این شهرک عنوان کرد و گفت: حدود 24 میلیارد تومان نیز اعتبار پیش بینی شده دولتی در این رابطه در نظر گرفته شده است.


براساس اعلام این خبر سالانه 400 هزار مترمربع فرش در خراسان شمالی تولید می شود که میزان صادرات آن به طور مستقیم مبلغ 170 هزار دلار است.
 

پایان پیام/

کد خبر 117917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha