ایران اسلامی نماد وحدت واقعی بین مذاهب و اقوام مختلف است

قائم مقام دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: حکومت اسلامی ایران با رمز وحدت کلمه و با مشارکت مردم حادث شد و دفاع از آن برهمگان و کسانی که به دلائلی در این پیروزی سهیم نبوده اند، واجب است.

به گزارش خبرگز اری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا، قائم مقام دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، امروز (25 اسفند) در جمع مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان در مصلی نماز جمعه گرگان، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگوی مردم اکثر کشورهاست و امروز بعد از گذشت یکسال از سالگرد بیداری اسلامی کشورهای مختلف، این خروش اسلامی همچنان ادامه دارد.


وی ایران اسلامی را نماد وحدت واقعی بین مذاهب و اقوام مختلف برشمرد و افزود: این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و معظم له بر ارائه خدمات یکسان بین مدارس علوم دینی شیعه و سنی تاکید فراوان دارند.


مدیرکل حوزه ریاست دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به نحوه شکل گیری این دبیرخانه، گفت: نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی تشکیل دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت را تصویب کردند و پس از تصویب تشکیل این دبیرخانه درمجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت خود را آغاز کرد.


وی هدف از تشکیل این دبیرخانه را خدمت رسانی منسجم، بروز رسانی و ارتقای سطح کمی و کیفی مدارس علوم دینی اهل سنت به موازات حوزه های علمیه شیعه برشمرد و تصریح کرد: درحال حاضر اطلاعات مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ساماندهی شده و حدود 27 هزار روحانی اهل سنت در سطح کشور در سیستم "نظام آموزشی مدارس اهل سنت" باعنوان مخفف "سیستم نام" ثبت شده است.


به گفته حجت الاسلام فرازی نیا، در حال حاضر طرح یکسان سازی و تجمیع خدمات مدارس علوم دینی اهل سنت و نیز طرح رتبه بندی اساتید این مدارس به اتمام رسیده و رتبه بندی این مدارس نیز در حال اجراست.


وی اعطای مدرک معتبر به فارغ التحصیلان مدارس علوم دینی اهل سنت را از اهداف اصلی ساماندهی این مدارس اعلام کرد و گفت: فارغ التحصیلان سال های گذشته نیز می توانند با شرکت در آزمون تعیین سطح، مدرک معادل کارشناشی و یا بالاتر اخذ نمایند.


حجت الاسلام فرازی نیا "تقویت روحیه مسئولیت پذیری"، تقویت روحیه انضباط پذیری" و "تقویت روحیه عینی ساختن دردها" را پیش نیاز اصلی وحدت جهان اسلام و حوزه های علمیه برشمرد و اظهار داشت: مسلمانان جهان دارای هدفی واحد هستند و دشمن آنان درهمه جا مشترک است و این امت واحده فارغ ازهرگونه حد و مرز جغرافیائی است.


وی پیروزی انقلاب اسلامی را ثمره "دینداری"، "ایمان به خدا"، "وحدت"، "روحیه جهاد و ایثار" و" اطاعت از ولایت" ملت بزرگ ایران خواند و گفت: مردم با هدف برقراری حکومت اسلامی، طاغوت را سرنگون و یاقوت را جایگزین کردند.


حجت الاسلام فرازی نیا با تبریک فرا رسیدن عید نوروز، اظهار داشت: بهار طبیعت نشانه ای از قدرت پروردگار متعال بوده و عید بزرگ ایرانیان است که با نور معنویت نیز آمیخته شده است.


وی با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) که درآستانه بهار از قیامت و رستاخیز یاد کنید، اظهار داشت: دنیا محل گذر و مزرعه آخرت است و باید تلاش کنیم تا محصولات خوبی را در جهان آخرت درو کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 117911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha