مانور سراسری "ایمن در بهار" در اردبیل برگزار می شود

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان اردبیل با اعلام این خبر که مانور "ایمن در بهار" در اردبیل برگزار می شود، گفت: این مانور به منظور ارتقا آمادگی ستاد بحران استان برای عکس العمل مناسب در مواقع ضروری اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، علی اسلامی، مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان اردبیل صبح امروز ( 25 اسفند) در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان با اشاره به تعطیلی برنامه و مستند موفق "امان" متذکر شد: برنامه "امان" با همکاری مدیریت بحران استان تهیه و در شبکه استانی سبلان پخش می شد، اما به دلیل عدم جذب اعتبارات لازم هم اکنون تعطیل شده است.


وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن برنامه امان در سطح کشور تصریح کرد: این برنامه در کشور موفقیتهایی کسب و از دست رئیس جمهور تقدیر نامه ای دریافت کرد، اما به دلیل نبود اعتبارات لازم تعطیل شد و امیدواریم با جذب اعتبار این برنامه دوباره به روی آنتن برود.


مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان گفت: با رایزنی های صورت گرفته در زمینه تامین اعتبار این برنامه، پخش مجدد آن از سال آینده در شبکه جانی سبلان آغاز خواهد شد.


وی همچنین از برگزاری مانور سراسری "ایمن در بهار" در این استان در اواخر اسفند ماه جاری خبر داد و ضمن تاکید بر لزوم برگزاری مانورهایی برای آمادگی بیشتر اعضا مدیریت بحران افزود: این مانور به منظور ارتقا آمادگی ستاد بحران استان برای عکس العمل مناسب در مواقع ضروری اجرا خواهد شد.


اسلامی یادآور شد: برگزاری مانور آمادگی نیروهای مدیریت بحران را نشان می دهد و مردم با مشاهده مانور پی می برند که مدیریت بحران استان برای نجات مردم در مواقع بحرانی آمادگی لازم را دارد.


مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان بحث آموزش نیروها را از برنامه های اولویت دار مدیریت بحران برشمرد و اضافه کرد: آموزش جزو موارد پیشگیری از حادثه است و در این مورد آموزش نیروهای مدیریت بحران موسوم به آموزش یازده گانه اجرا می شود.


وی از آمادگی مدیریت بحران استان برای برگزاری دوره های آموزش یازده گانه خبر داد و یادآور شد: در سال 88 سازمان مدیریت بحران کشور دوره ای در شیراز برگزار می کرد که از استان اردبیل هم 11 نفر به این دوره معرفی شده بودند و این نفرات هم اکنون آمادگی برگزاری دوره های آموزشی برای نیروهای دستگاه های دولتی را دارند.


وی با اشاره به آمادگی سازمان هلال احمر برای آموزش همگانی مردم روستاها عنوان کرد: باید با هماهنگی دهیاران آموزشهای همگانی به مردم روستاها آموزش داده شود تا در زمان بروز حوادث قبل از رسیدن ماموران امداد و نجات این نیروها به کمک مردم بشتابند.


اسلامی با بیان اینکه بیش از 70 درصد روستاهای استان دهیاری دارند، متذکر شد: دهیاران ابتدا باید توجیح شوند که آموزش همگانی برای روستاها لازم است سپس مردم روستا را برای آموزش امدادرسانی جمع کنند تا مردم با طریقه نجات و امداد در مواقع بحرانی آشنا شوند.


وی از ایجاد کارگروه آموزش و اطلاع رسانی در استان خبر داد و تشریح کرد: ریاست کارگروه آموزش و اطلاع رسانی بر عهده صدا و سیما است و این سازمان باید برنامه های مختلفی را برای آموزش مردم تدارک ببیند.


اسلامی راه اندازی کارگروه حمل و نقل شریان های حیاتی را از دیگر برنامه های سازمان مدیریت بحران کشور برشمرد و گفت: هنوز ریاست این کارگروه توسط مدیریت بحران کشور ابلاغ نشده اما احتمال دارد مدیریت این کارگروه توسط مدیریت بحران استان ها تفکیک شده و به ادارات مختلف داده شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 117895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha