5 درصد روستاهای اردبیل از طرح هادی بهره مند شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 95 درصد از روستاهای بالای 50 خانوار این استان از طرح هادی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، احمد حاج علیزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل صبح امروز( 25 اسفند) در جلسه مقاوم سازی مسکن روستایی استان، افزود: در طول برنامه پنجم توسعه طرح هادی در 550 روستای بالای 50 خانوار استان اجرا شده که نشان از تحقق 105 درصدی اهداف برنامه طرح هادی دارد.


وی با اشاره اجرای طرح هادی در 276 روستا اضافه کرد: طرح هادی این تعداد روستا از سال 85 تا پایان سال 90 شروع شده و در طی این پنج سال اجرای طرح بیش از 50 درصد در این روستاها پیشرفت داشته است.


حاج علیزاده از اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار خبر داد و تصریح کرد: در استان اردبیل در مجموع 280 روستا به صورت کامل از طرح هادی بهره مند شده و اعتبار برخی از روستاها هم برای اجرای طرح دریافت شده است.


وی با بیان اینکه اجرای کامل طرح هادی روستایی منوط به تامین اعتبار است، اضافه کرد: در 74 درصد از روستاهای بالای 100 خانوار طرح هادی به صورت کامل اجرا شده و در صورت تامین اعتبار در روستاهای دیگر نیز به صورت کامل اجرا می شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه در سال 90 مطابق قانون بودجه هشت درصد از اعتبارات عمرانی تملک به بهسازی روستاها اختصاص یافته، یاداور شد: اعتبارات روستایی در سال جاری 62میلیارد ریال بود که از این رقم طرح هادی در 124 روستا به صورت کامل اجرا، در 110 روستا نیمه تمام و عملیات 14 روستا آغاز شده است.


وی با اشاره به اعتبارات ملی اختصاص داده شده به طرحهای روستایی استان اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات استانی 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح هادی اختصاص یافته و در اجرای طرح هادی روستاها هزینه شده است.


حاج علیزاده هدف از اجرای طرح هادی را توسعه فیزیکی روستاها دانست و افزود: تهیه و اجرای طرح هادی روستاها چشم انداز توسعه فیزیکی و کالبدی روستاها است که در پروسه 10 ساله ای تبیین شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 117893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha