استقبال پرشور مردم دهلران از پرچم حضرت ابوالفضل (ع)

مردم شهرستان دهلران با شور و نشاط وصف ناشدنی پرچم گنبد حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) را از میدان بسیج تا میدان انقلاب این شهر، مشایعت کردند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، صبح امروز(25 اسفند) در حاشیه این مراسم، به خبرنگار شبستان در ایلام، با بیان اینکه شور مردم این شهرستان در استقبال از این پرچم بی نظیر است، گفت: این حضور و استقبال گسترده نشان دهنده پیوند عمیق مردم با اهل بیت (ع) است.


حجت الاسلام علی چراغی پور، تصریح کرد: در این مراسم کمک های مردمی این شهرستان برای ساخت درب های حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع) که به همت مردم این استان ساخته خواهد شد، جمع آوری می شود.


وی با بیان اینکه کار برش اولین قطعه از درب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) با همت هنرمندان استان فارس در مسجد وکیل شیراز آغاز شده است، افزود: مردم استان ایلام برای آغاز ساخت درب های حرم مطهر، بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اهدا کرده اند.


معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، ابراز کرد: پیش بینی می شود در مراسم استقبال از پرچم گنبد حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهرستان دهلران، حدود 200 میلیون ریال کمک های مردمی جمع آوری شود.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان دهلران نیز در این مراسم، گفت: استقبال گسترده مردم این شهرستان از پرچم حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع)، نشان دهنده عمق عمق پیوند مردم با ائمه اطهار(ع) است.


حجت الاسلام سید محسن موسوی، اظهار کرد: مردم ولایت مدار شهرستان دهلران همواره به خوبی نشان داده اند که دل در گرو محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند که این امر منجر به استقبال پرشور مردم از پرچم گنبد حرم مطهر ابوالفضل(ع) شده است.


وی، افزود: گر چه مردم این شهرستان از سطح تمکن بالایی برخوردار نیستند اما انتظار می رود که با عشق و علاقه آنان به اهل بیت(ع)، کمک های زیادی برای ساخت درب های حرم مطهر جمع آوری شود.


وی در پایان با تقدیر از تلاش های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، خاطرنشان کرد: این امر باعث ایجاد فضایی معنوی در آستانه سال نو در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان شده است که جای تقدیر دارد.


فرماندار شهرستان دهلران نیز در این مراسم، گفت: این استقبال عظیم ناشی از ارتباط قلبی و معنوی مردم این شهرستان با اهل بیت(ع) است.
 

بهزاد علیزاده اظهار کرد: این برنامه های موجب حفظ ارزش های والای اسلامی و پیوند عمیق مردم با ائمه اطهار(ع) و همچنین ترویج سیره رفتاری این بزرگواران در بین مردم به ویژه نسل جوان خواهد شد.


وی، افزود: دشمن سعی می کند بین ارزش های اسلامی و جوانان فاصله ایجاد کند و این برنامه ها می تواند راه کار خوبی برای مقابله جنگ نرم دشمن باشد.


علیزاده در پایان با تقدیر از حضور مردم دهلران در این مراسم، خاطرنشان کرد: امید است که این تلاش های مورد رضایت ائمه اطهار(ع) قرار گرفته و همه از محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برخوردار شوند.


گفتنی است، این مراسم علی رغم هوای گرم و گرد و غبار غلیظ حاکم بر شهرستان دهلران، با حضور گسترده مردم این شهرستان ، حال هوایی عاشورایی به خود گرفت.


پایان پیام/

 

کد خبر 117886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha