اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از اجرای طرح " آرامش بهاری " ویژه ایام نوروز در سطح بقاع متبرکه و امامزاده های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در نشست خبری در بندرعباس گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه جاری تا 14 فرودین‌ماه سال آینده در اماکن متبرکه استان اجرا خواهد شد.


وی افزود: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، ایجاد فضای معنوی همزمان با آغاز سال نو در جامعه، ترویج فرهنگ وقف و استقبال عموم مردم از امامزادگان و بقاع متبرکه ازجمله اهداف اجرای این طرح است.
 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ادامه داد: در این طرح برنامه های مختلف یشامل قرائت قرآن در لحظه تحویل سال نو در امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور قاریان برجسته، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، قرائت زیارت آل یاسین، دعای تحویل سال، پخش پیام مقام معظم رهبری، عطرافشانی و گل باران مزار شهدا در آستان امامزادگان و برپایی سفره‌های هفت سین متنوع اجرا می‌شود.
 

وی، برپایی خیمه معرفت در امامزاده سید سلطان محمد روستای زیارت بخش رودخانه شهرستان رودان را یکی دیگر از برنامه های نوروزی این اداره کل برشمرد و افزود: این طرح امسال به صورت آزمایشی در این امامزاده برگزار و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف آن، سال 92 در تمامی بقاع و امامزادگان استان اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اضافه کرد: تیم پنج نفره مجرب و آموزش دیده با استقرا در خیمه معرفت به سوال ها و مسایل فرهنگی، اجتماعی، شرعی و مذهبی رده های مختلف سنی به ویژه کودکان نوجوانان پاسخ خواهند داد و در این زمینه ها به آنان مشاوره ای لازم را ارایه خواهند نمود.

 

وی به ترکیب گروه های اعزامی اشاره کرد و گفت: در بین کادر اعزامی به خیمه های معرفت، کارشناس مباحث اعتقادی، کارشناس احکام شرعی، مشاور و کارشناس آشنا با موضوعات کودک و نوجوان و کارشناس امور نمایشگاهی وجود دارند .
 

عبادی زاده، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی عفاف و حجاب، ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان، فعال کردن کتابخانه های بقاع، برپایی نمایشگاه های آرامش بهاری، تجهیز نمازخانه های بین راهی، استقرار اکیپ هلال احمر در امامزاده سید سلطان محمد را از دیگر برنامه های این ایام اعلام کرد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 117879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha