استقرار 18 پایگاه امدادی در طرح نوروزی همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: طرح نوروزی در سطح استان همدان از 25 اسفندماه با استقرار 18 پایگاه امدادی عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حمید ره انجام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، عصرگذشته(24 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: 18 پایگاه امداد جاده ای، هموایی و کوهستانی در طرح نوروزی تعبیه شده است که 16 پایگاه ثابت و سیار، یک پایگاه امداد هوایی و یک پایگاه امداد کوهستانی داریم.


وی با بیان اینکه طرح مذکور از 25 اسفند ماه با همکاری راه داری، اورژانس و پلیس راه عملیاتی می شود، افزود: پایگاه امداد جاده ای، کوهستان، امداد هوایی در سطح استان همدان دایر است.


وی با اشاره به طرح نوروزی، تصریح کرد: ارائه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی و همچنین فعالیت اعضای هلال احمر در پایگاه های امداد جاده ای در این ایام صورت می گیرد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه بیش از 1600 نفر روز امدادگر در اجرای طرح دخیل هستند، اظهار داشت: آموزش های لازم در راستای خدمت رسانی به مسافران و توزیع بسته های فرهنگی به امدادگران داده شده است.


ره انجام خاطرنشان کرد: 8 دستگاه خیمه نماز برای استراحت مسافران آماده شده است که 2 پایگاه در شهرستان همدان و مابقی در سطح استان است.


وی در خصوص طرح فرشتگان رحمت، افزود: امسال یک هزار سبد یکصد هزار تومانی به ارزش یکصد میلیون تومان به خانوارهای بد سرپرست و بیماران صعب العلاج در قالب فرشتگان رحمت توزیع کرده ایم که این میزان در سال گذشته 710 سبد کالا بوده است.


وی با بیان اینکه کمیته امداد و نجات طرح نوروزی استان همدان به مسئولیت هلال احمر استان است، افزود: همچنین هلال احمر استان با کمیته های اسکان و برنامه های فرهنگی مشارکت دارد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان درخصوص طرح درجه بندی امدادگران، گفت: ما 4 نوع درجه بندی امدادگر داریم که از جمله نجات امدادگر، نجات گر، ایثار و امداد یار است.


ره انجام با بیان اینکه امدادیار کم ترین درجه و ایثار بالاترین درجه را دارد، خاطرنشان کرد: تعداد ایثار همدان 11 نفر است که نشان دهنده امداد و نجات قوی استان همدان می باشد. 

 

پایان پیام/

کد خبر 117878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha