کانون های مساجد در راستای گسترش فرهنگ اسلامی تاسیس شدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ترویج فرهنگ اسلام در سطح جامعه، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای گسترش فرهنگ اسلامی تاسیس شده و به خوبی از آنان حمایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز ( 25 اسفند) در برنامه زنده تلویزیونی"چشم انداز" که به صورت مستقیم از شبکه استانی دنا در استان کهگیلویه وبویراحمد پخش شد با اشاره به روند رو به رشد تاسیس کانون های فرهنگی در مساجد، گفت: تعداد کانون های مساجد کشور در سال 84 به هزار و 200 کانون می رسید اما این تعداد در سال 88 به 6 هزار کانون افزایش یافت و از سال 88 تاکنون به 13 هزار کانون رسیده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه فرهنگ دینی اسلامی برگرفته از آموزه های ناب دینی یکی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

حسینی بیان کرد: اگر جوانان فعال در این کانون ها به سمت تولید آثار هنری حرکت کنند پیش بینی می شود ارزش های هنری فاخر و گرانبهایی در حوزه هنر دینی تولید شود.

 

وی ایجاد زمینه های تشکیل نهضت فراگیر قرآنی را یکی از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از برنامه های این وزارتخانه در همین راستاست.

 

حسینی اظهار داشت: امسال 400 هزار نفر در مسابقات قرآنی کشور شرکت کردند که نسبت به سال گذشته هشت برابر رشد داشت.

 

وی از تشکیل شورای تخصصی قرآن در زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و گفت: در این شورا برای گسترش فرهنگ قرآنی برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در همین راستا برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه کار ترویج آموزه های قرآنی در بین نهاد های مختلف کشور به سه بخش تقسیم شده است، گفت: آموزش ابتدایی قرآن بر عهده وزارت آموزش و پرورش، فعالیت های پژوهشی برعهده وزارتخانه های علوم و بهداشت و آموزش همگانی این کتاب مقدس نیز بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در 11 ماه نخست سال 90 بیش از 61 هزار عنوان کتاب منتشر شده بود که این آمار تا چند روز آینده به 65 هزار عنوان کتاب خواهد رسید.

سید محمد حسینی افزود: یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از مولفان است که در این زمینه برنامه های موثری را داشته و در سال آینده نیز چنین برنامه هایی را ادامه خواهد داد.

 

وی اظهار داشت: اگر چه در کشور، فرهنگ کتاب خوانی به صورت مناسبی ترویج یافته اما با در نظر گرفتن سابقه تاریخی ایران در تولید علم تا رسیدن به جایگاه شایسته به کارهای بزرگی نیاز است.

 

حسینی گفت: وجود اندیشمندانی چون ابن سینا و فارابی و سایر عالمان در تاریخ ایران که کتاب های آنان تا مدت ها در دانشگاه های بزرگ دنیا تدریس می شد نشان دهنده استعداد و ظرفیت های جوانان ایرانی برای پذیرفتن فرهنگ کتابخوانی و تحقیق و مطالعه است.

پایان پیام/

کد خبر 117875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha