اخبار کوتاه فرهنگی، مذهبی از استان یزد

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اجرای نمایش دود کعبه در شهرستان صدوق بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، هادی ورشویی، معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این بازدید ضمن اهدای جوایز به عوامل اجرای نمایش، گفت: سال آینده اجرای برنامه های هنری از جمله اجرای تئاتر در شهرستان ها مورد حمایت بیشتری قرار می گیرند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های کیفی هنری برای مخاطبان از گروه های نمایشی خواست در ارائه برنامه های کیفی سعی و تلاش خود را انجام دهند.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از ارائه برنامه ریزی های لازم برنامه های هنری در سال اینده خبرداد.

*
دومین جلسه شورای سلامت به ریاست استاندار و با حضوراعضای این شورا در محل سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با تقدیر از فعالان بخش سلامت به خصوص دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره)یزد فعالیت های انجام شده در این بخش را مطلوب ارزیابی کرد.

وی به حضور حماسی مردم در پای صندوق های رأی اشاره کرد و این حرکت را ضربه سنگینی به دشمنان نظام دانست.

در ایتدای این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گزارشی از برنامه ها و فعالیت های کمیته امنیت غذایی استان ارائه کرد.

تولید مجلات آموزشی، اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درمانی، برنامه ریزی در خصوص سلامت کهنسالان و اجرای مانورامنیت غذایی از مهم ترین محورهای گزارش " سید جلیل میرمحمدی" در شورای سلامت استان بود.

برنامه ریزی برای بهبود وضع کشتارگاه های سنتی استان، پیگیری برای راه اندازی ایستگاه های سنجش آلاینده های هوا و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، کنترل کیفی و سلامت برنامه شیر مدارس و پیگیری و رفع آلودگی منابع آب بخصوص در مناطق روستایی و ارتقای سیستم گندزدایی مواردی بود که در این نشست مطرح و در خصوص نحوه اجرای آن تصمیم گیری شد.
 

*
 

استاندار یزد بر ضرورت ایجاد تحول و نهضت عظیم در عرصه کشاورزی کشور تاکید کرد و نقش اراده، برنامه ریزی و فرهنگ سازی را در این مسیر یادآور شد.

محمدرضا فلاح زاده در اولین جلسه ستاد اجرائی توسعه بخش کشاورزی استان با تاکید بر اهمیت مدیریت صحیح منابع آب، از فرمانداران خواست تا نظارت کامل بر روند جذب تسهیلات ویژه آبیاری نوین کشاورزی داشته باشند.

وی همچنین خواستار تشکیل هر چه زودتر ستاد اجرائی توسعه بخش کشاورزی در شهرستان ها شد.

مسائل دیگری همچون توسعه کاشت های گلخانه ای و توسعه دامداری ها از دیگر نکات مورد تاکید استاندار یزد بود.

معاون برنامه ریزی استاندار نیز در این جلسه گفت: احیا و توسعه کمی بخش های کشاورزی، روح حاکم بر تصمیم نامه های هیأت دولت در خصوص کشاورزی است.

محمد رضا بابایی، خواستار شناسایی ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی هر شهرستان با توجه به دستور العمل های ابلاغی شد.

*
فرماندار ابرکوه در جمع کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ابرکوه گفت: خدمت در کمیته امداد امام خمینی (ره) یک توفیق الهی است.

"برزگر زاده" با بیان این مطلب افزود: هر خدمتی که در این نهاد مقدس در جهت کمک به نیازمندان و رفع حاجت آنان صورت پذیرد موجب رضایت خداوند متعال، حضرت ولی عصر(عج) و همچنین باعث شادی روح حضرت امام خمینی(ره) می شود.

وی احسان و انفاق را مقدمه فضایلی همچون جهاد و شهادت در راه خدا برشمرد و از زحمات و تلاش های امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) ابرکوه تشکر و قدردانی نمود.
   

*
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی این نهاد مقدس برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در همکاری با پورتال خبر استان یزد شد.

در بخشی از این تقدیرنامه که در نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار به این نهاد اهدا شد، آمده است:

حرکت در مسیر کسب رضای خداوند متعال و خدمت به بندگانش را هیچ پاداشی شایسته نیست مگر لطف و کرم و عنایت آن یزدان بی همتا و توجهات خاصه رحمانی آن باریتعالی و این باقیات صالحه و ماندگار را خزانی یارای رنگ بازی و دگرگونی نخواهد بود چرا که بر تارک تاریخ و قلب مردمان حک گردیده است .

کسب رتبه برتر در همکاری با پورتال خبر استان دارالعباده و دارالعلم یزد طی سال های 89-90 موجب خرسندی و افتخار است. لذا بدین وسیله بر خود لازم می دانم از خدمات و تلاش های ارزنده قابل تقدیر جنابعالی صمیمانه تجلیل نمایم.

*
روحانیان و مبلغان شهرستان تفت در نشستی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام همکاری خویش را در جهت گسترش فرهنگ حسنه انفاق و زکات اعلام نمودند.

طی نشست صمیمانه ای که در سالن کنفرانس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد برگزار شد، تعدادی از روحانیان و مبلغان شهرستان تفت جهت فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ حسنه انفاق و نیکوکاری و فرهنگ سازی فریضه مهم زکات اعلام همکاری خویش را با این نهاد اعلام کردند.

در این جلسه حمید نصیری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: نهادینه کردن حس نوع دوستی و مسئولیت پذیری تک تک افراد جامعه در مورد خدمت به فقراء و نیازمندان از وظایف مهم به شمار می رود که برای تحقق این امر مهم، همکاری همه مسئولان به خصوص روحانیون معزز نیاز است.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفت نیز با اشاره به آیات و روایات اسلامی در مورد انفاق و زکات و همچنین کمک به هم نوع مطالبی را بیان نمود.
 

پایان پیام/

کد خبر 117872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha