تجلیل از حافظان میراث‌فرهنگی در هرمزگان

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی از حافظان میراث‌فرهنگی در استان هرمزگان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « سهراب بناوند »، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این مراسم با گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی و همچنین سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: بخش مهمی از حفظ و حراست میراث‌فرهنگی مرهون تلاش‌های میراث داران است.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه میراث‌فرهنگی تنها مختص به ابنیه تاریخی نیست، افزود: استان هرمزگان 385 اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد که 274 اثر بنای تاریخی و 111 اثر میراث ناملموس و طبیعی است.


وی ادامه داد: مرمت آثار تاریخی هزینه بسیار زیادی می‌طلبد و ما کمک‌های خیرین در این زمینه را می‌پذیریم چراکه اعتبارات استانی و ملی کفاف مرمت آثار تاریخی استان را ندارد.


بناوند ابراز امیدواری کرد که با همکاری علاقه‌مندان به حوزه میراث‌فرهنگی قدم‌های مثبتی برای حفظ میراث‌فرهنگی برداریم.


« عباس نوروزی »، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به اینکه خوشحالیم در جمع ما عزیزانی هستند که در حفاظت از میراث‌فرهنگی در کنار اداره‌کل بودند، افزود: ثبت آثار استان هرمزگان در فهرست آثار ملی بدون همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی امکان‌پذیر نبود و امیدواریم این روند همکاری ادامه‌دار باشد.


در پایان این مراسم با اهدای لوح و یادبودی از حافظان میراث‌فرهنگی در استان هرمزگان تقدیر و تشکر شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1178632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha