افتتاح چندین پروژه فرهنگی و هنری در استان خوزستان

چندین پروژه فرهنگی و هنری با سفر «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خوزستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیر کل ارشاد اسلامی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: این پروژه های فرهنگی و هنری روز پنج شنبه 25 اسفندماه در شهرهای شوش، اندیمشک و دزفول به بهره برداری می رسند.


"سید لطف ا... سپهر" افزود: این پروژه ها شامل؛ افتتاح مجتمع فرهنگی هنری الوان (شوش)، افتتاح کتابخانه رشک (شوش)، افتتاح خانه فرهنگ (اندیمشک) و افتتاح مجتمع فرهنگی هنری کوی مدرس دزفول می باشد.


به گفته وی، مجتمع فرهنگی هنری الوان در زمینی به مساحت 2100 متر مربع، زیربنا 1300متر مربع، سالنی با ظرفیت 250 نفر با اعتبار 10 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی واقع شده است. ساخت این مجتمع در سال 87 آغاز شد و چهار سال به طول انجامید.


سپهر با اشاره به افتتاح کتابخانه رشک شهرستان شوش و ارائه آماری در خصوص این پروژه، اظهار داشت: این کتابخانه در زمینی به مساحت 700 متر مربع، زیربنا 270 مترمربع با اعتبار 1200 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی واقع شده که کار ساخت آن در سال 90 آغاز شد و در همین سال هم به بهره برداری می رسد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در باره افتتاح دو پروژه دیگر نیز در شهرهای اندیمشک و دزفول، گفت: خانه فرهنگ اندیمشک در زمینی به مساحت 1000 متر مربع، زیربنا 600 مترمربع با اعتبار 5500 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی واقع شده که در سال 88 کار ساخت آن آغاز شد و سال 90 به پایان رسید.


همچنین مجتمع فرهنگی هنری کوی مدرس شهرستان دزفول در زمینی به مساحت 500 مترمربع،زیربنا 1100 مترمربع با اعتبار 7 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی واقع شده که کار ساخت آن در سال 88 آغاز شد و فردا توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری می رسد.


بنابر گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپهر سرکشی از عملیات اجرایی در حال احداث خانه هنرمندان اهواز، حضور در جمع کارگزاران فیلم سردار شهید علی هاشمی و حضور در شلمچه را از دیگر برنامه های سفر حسینی به استان خوزستان عنوان کرد.


شایان ذکر است " سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون زمان ارسال این خبر برای شرکت در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شعر زاگرس شیراز را به مقصد یاسوج ترک کرده است.

 

وی قرار است به عنوان یکی از سخنرانان این آیین ادبی به ایراد سخن بپردازد.

 

مزید اطلاع اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر چهارشنبه برای حضور در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فرهنگی و هنری تالار مرکزی استان فارس به شیراز عزیمت کرده بود. 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 117851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha