برگزاری تفسیر همراه در 727 مسجد مازندران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از برگزاری تفسیر همراه در 727 مسجد این استان خبر داد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز (25 اسفند) از برگزاری تفسیر همراه در 727 مسجد مازندران این استان خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: بهره مندی ائمه جماعات و نمازگزاران از پیام ها، مفاهیم و تفسیر قرآن و ضرورت تعمیم فرهنگ بهره گیری از مفاهیم و تفسیر قرآن در طول سال از اهداف طرح تفسیر همراه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: رحمت الهی بر جهانیان سایه گسترد و رسول رحمتش حضرت محمد (ص) با کتابی سراسر نور و حکمت بر انسان نازل شد که این خوان رحمت الهی همواره پیشاپیش انسان ها گشوده است و هر کس به فراخور ظرفیت، استعداد و علاقه خویش از آن بهره مند می شود.

 

این مسئول بیان کرد: توجه به قرآن روز به روز در جامعه پس از پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی که حاصل مجاهدت های رهبر عظیم الشان انقلاب امام خمینی (ره) و ایثار و شهادت جوانان و مردم برومند ایران اسلامی بود و با ارشاد های مقام معظم رهبری که خود از عاشقان و شیفتگان قرآن هستند، رونق مضاعفی گرفت و هم اکنون شاهد هستیم که مردم بسیاری از هم میهنمان با این کلام نوربخش مرتبط شده و از آن بهره می برند.

 

وی تصریح کرد: نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این میان حائز اهمیت است و با توجه به رهنمودهای مراجع عظام و علاقه مندان به ویژه عنایت های خاص مقام معظم رهبری به بحث درک مفاهیم قرآن، طرحی با عنوان "تفسیر همراه" آغاز به کار کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: قرآن برخلاف بسیاری از مکاتب بشری که حب دنیا و مادیات را هدف اصلی حیات انسان و زمینه رشد و تکامل بشری می دانند، می گوید دنیا و مادیات، هدف حیات و موحب رشد انسان نیستند و کسانیکه بدان دل می بندند را نفی می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: قرآن، غفلت از حق و سایر ارزش‌های اخلاقی و معنوی را باعث سقوط بسیاری از اقوام و قبایل و همچنین توجه به هوا و هوس و مادیات را از عوامل اصلی غفلت دانسته است.

 

وی خاطر نشان کرد: تکبر از دیگر آفات و موانع رشد و کمال بشری بوده و کسی که تکبر ورزد، از حق سرباز زده و از شناخت حقایق دور گشته و به عذابی دردناک مبتلا می شود که برای مقابله با این آفات از تعالیم قرآن نهایت بهره را ببریم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 117846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha