افتتاح 4 پروژه با حضور رئیس جمهور در خوزستان

استاندار خوزستان از افتتاح 4 پروژه عمرانی در استان با حضور رئیس جمهور خبر داد.

دکتر سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان از افتتاح 4 پروژه عمرانی در استان با حضور رئیس جمهور خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: این چهار پروژه شامل ورزشگاه غدیر اهواز، پل هشتم با پل کابلی اهواز، 10 هزار و 444 واحد مسکن مهر و پیست دوچرخه سواری است که با حضور دکتر احمدی نژاد افتتاح می شود.

 

وی با بیان اینکه با سفر رئیس جمهور گام دیگری در راستای توسعه استان برداشته می شود و می توان نیازهای به حق مردم را تأمین کرد، افزود: در بحث مسکن مهر 84 هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت داریم که 60 هزار واحد به لحاظ زیرساختی آماده شده و 24 واحد دیگر تقریباً تمام شده و یک مقدار ریزه کاری های جزئی دارد که تصمیم گرفتیم در این سفر 10 هزار و 444 واحد که قابلیت سکونت دارد را در آمار افتتاح قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه مابقی این 24 هزار واحد تا فروردین 91 تکمیل و در دور چهارم سفر رئیس جمهور به خوزستان افتتاح می شود، تصریح کرد: این تعداد واحد مسکن مهر چیزی معادل کل مسکن تعاونی می باشد که بعد از انقلاب در خوزستان ساخته شده است.

 

دکتر حجازی با اشاره به ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز، اذعان داشت: این ورزشگاه بنا بود سال 73 آغاز به کار کند ولی به دلیل کمبود اعتبارات ساخت آن 10 سال تعطیل شد و از سال 83 و از ابتدای دولت نهم مطالعات آن از اول آغاز شد و تا چهار سال پیش تنها 27 درصد پیشرفت داشت.

 

وی ادامه داد: می توان گفت تحول در ساخت این استادیوم از سال 87 بود و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان آماده افتتاح شد و وزیر مربوطه نیز طی یکسال و نیم اخیر چهار بار از این پروزه بازدید داشت، این ورزشگاه نه تنها زیباترین بلکه مجهرترین ورزشگاه با این ظرفیت در کشور است و دارای پارکینگ اختصاصی با ظرفیت سه هزار خودرو سواری و ده ها هزار اتوبوس می باشد.

 

وی عنوان کرد: از رئیس جمهور می خواهیم دستور سالن 12 هزار نفری که قرار است در کنار استادیوم ساخته شود را در بودجه سال 91 قرار دهد تا به تدریج دهکده المپیک در خوزستان ساخته شود و بتوان بازی های منطقه ای و جهانی را با توجه به آب و هوای این استان در فصل زمستان برگزار کرد.

 

استاندار خوزستان در خصوص پل هشتم اهواز، یاد آور شد: این پل با نمایی زیبا و متفاوت در شب‌های کارون، در کنار پل "سفید" و دیگر پل‌های اهواز، به نمادی جدید برای این کلان‌شهر تبدیل شده و بزرگترین پل کابلی کشور است.

 

وی اضافه کرد: پل هشتم اهواز(پل غدیر) یک هزار و 14 متر طول دارد و عرض این پل در محل ورودی ها 6/20 متر است و در وسط پل عرض آن یک متر افزایش می‌یابد. این پل خیابان "زند" در شرق رودخانه کارون را به خیابان "تخت سلیمان" در غرب این رودخانه متصل می‌کند.

 

دکتر حجازی، خاطر نشان کرد: پایلون‌های این پل 81 متر از سطح آب فاصله دارند و عرشه آن هم با 158 شمع به قطر 150 متر و عمق حدود 35 متر بر روی رودخانه قرار گرفته و دو طرف پل دارای 32 کابل بوده که مجموع طول این کابل‌ها 170 کیلومتر است.

 

وی با اشاره به افتتاح پیست دوچرخه سواری اهواز، بیان کرد: این پیست به نوعی طراحی و ساخته شده که در هوای برفی و بارانی هم ورزشکاران می توانند خیلی خوب در آن به کار و فعالیت پرداخته و بدون هیچ مشکلی در جهت تقویت نقاط ضعف خود حرکت کنندو با راه اندازی این پیست امیدواریم بتوانیم موفق‌تر از قبل پیش رفته و بهتر از گذشته به تربیت ورزشکاران حرفه ای اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه دکتر احمدی نژاد امروز(25 اسفند) ساعت 14در ورزشگاه غدیر اهواز در جمع مردم سخنرانی می کند، حضور مردم در این مراسم را نوعی قدردانی از رئیس جمهور دانست و ابراز کرد: پس از سخنرانی بازی تیم فوتبال ملی جوانان کشور و تیم منتخب خوزستان در این ورزشگاه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 117832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha