اجرای طرح پزشک خانواده در استان لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از اجرای طرح پزشک خانواده از ابتدای سال 91 در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حسن شریعت نژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان شب گذشته (24 اسفند) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این استان گفت: مرحله اول طرح پزشک خانواده شهری در استان لرستان از ابتدای سال 91 آغاز می شود.


وی افزود: طرح پزشک خانواده از ابتدای سال 91 در دو شهرستان خرم آباد و سلسله به عنوان پایلوت اجرا می شود.


شریعت نژاد اظهار داشت: این طرح به منظور استفـاده عموم از امکانات درمانی و پزشکی، رعایت عدالت در دستیابی به امور درمان و پزشکی در جامعه، حفـظ و ارتقـاء سلامت و کاهـش هزینه های پزشـکی این طـرح عملیاتـی می شود.


دکتر اردشیر شیخ آزادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه جزئیان طرح پزشک خانواده را تشریح کرد و گفت: این طرح در ابتدای سال 90 با همت دولت محترم بصورت آزمایشی در چند شهرستان کشور اجرا می شود.


وی تصریح کرد: نگاه رئیس جمهور و وزیران مربوطه اینست که طرح پزشک خانواده شهری تا پایان دوره ریاست جمهوری در کل کشور به پایان برسد که با اجرای این طرح هزینه های سلامت که بالای 65 درصد است به زیر 25 درصد می رسد.


شیخ آزادی طرح پزشک خانواده شهری را گامی در جهت زندگی سالم و با طول عمر بیشتر و همچنین بهینه سازی هزینه های سلامت دانست و تصریح کرد: در این طرح هزینه های ویزیت پزشکی و دارو کاملاً مجانی و بسیاری از مراجعات حضوری حذف می شود.


گفتنی است، در این جلسه مدیران دستگاه های مربوطه نکته نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سلامت و امنیت غذایی استان مطرح کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 117795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha