کهگیلویه وبویراحمد میزبان نمایشگاه دستاوردهای جشنواره امام رضا(ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد خواستار میزبانی نمایشگاه دستاوردهای 10 ساله جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در یاسوج شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد، شب گذشته ( 24 اسفند) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شعر زاگرس که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یاسوج برگزار شد، گفت: جشنواره ملی شعر زاگرس، اتفاق ویژه ای است در روزهای واپسین سال جهاد اقتصادی به وقوع پیوست.

 

کمالوندی افزود: این جشنواره چهارمین دوره خود را سپری می کند و این دوره سه ویژگی دارد که نخستین ویژگی این دوره جشنواره شعر، حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به عنوان اولین وزیر محترمی است که در یک برنامه استانی از حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ما حاضر می شود.

 

وی دومین ویژگی این جشنواره را اعطای جایزه ملی به یکی از شعرای پرتعداد و خادم شعر بومی و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ما دو مجموعه شعر از مجموع هفت هزار و 505 اثر رسیده از 31 استان به همراه استان کرمان جنوبی که از 648 شاعر به دبیرخانه واصل شد و از 15 دی تا 20 بهمن ماه سال جاری و در یک مدت کوتاه که علی رغم پایان مهلت ارسال آثار، تعداد زیادی اثر به دست ما رسید که در نوع خود بی نظیر می باشد.

 

کمالوندی بیان داشت: در دو مرحله کار داوری آثار انجام گرفت که در مرحله اول چند نفر از شاعران مطرح استان آثار ارسالی را داوری کردند و در مرحله دوم از اساتیدی همچون جواد محدثی خراسانی، دکتر صابر امامی و جناب آقای عباسی درخواست کردیم که داوری مرحله نهایی اشعار را به عهده داشته باشند که در نهایت هیئت داوران، 12 شعر را در بخش های آیینی و آزاد و در دو قالب کلاسیک و سپید برگزیدند که امشب با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد تجلیل خواهند شد.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد به عنوان اولین استان از بین 30 استان و جزء10 استان برتر در زمینه برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع)انتخاب شد و از طرفی این استان چهارفصل و ولایت مدار حائز رتبه اول تقدیم شهدا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در دو هفته گذشته هم رتبه اول انتخابات را کسب کرد به عنوان اولین استان، میزبان دستاوردهای 10 ساله جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که اول اردیبهشت برگزار می شود، باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از وزیر فرهنگ و ارشاد درخواست کرد که با توجه به ظرفیت های بسیار بالای استان در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، جشنواره بین المللی شعر فجر در سال 91 به میزبانی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 117783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha