قرائت «مناجات شعبانیه» در کانون «شهید رحمانیان» جهرم

ترابفرد از برگزاری مراسم قرائت «مناجات شعبانیه» در پنجشنبه های ماه شعبان در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم خبر داد.

«هادی ترابفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: «مناجات شعبانیه» از جمله مناجات هایی است که امیرالمونین (ع) در ماه شعبان بر خواندن آن مداومت داشتند و نسبت به قرائت آن در این ماه تاکید شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم افزود: برنامه قرائت «مناجات شعبانیه»، امسال و در ایام ماه شعبان در برنامه های این کانون فرهنگی و هنری قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به جزییات برگزاری برنامه قرائت «مناجات شعبانیه» در کانون «شهید علی اکبر رحمانیان»، بیان کرد: بابرنامه ریزی های بچه های مسجد، این برنامه در پنجشنبه های ماه شعبان انجام می شود.

 

ترابفرد خاطرنشان کرد: قرائت «مناجات شعبانیه» از ساعت 23 امروز (پنجشنبه 19 اسفند) با نوای حجت الاسلام قناعتیان در این کانون فرهنگی و هنری برگزار و در پنجشنبه های آینده نیز ادامه دارد.

 

«مناجات شعبانیه» از امام علی (ع) نقل شده و بنابر روایات، امامان معصوم (ع) بر قرائت آن در ماه شعبان اهتمام داشته‌اند.

 

 «میرزا جواد ملکی تبریزی»، عارف شیعی، این مناجات را حاوی علوم فراوانی در چگونگی رفتار بنده با خدا، ادب دعا و استغفار معرفی کرده است.

 

به گفته شهید مطهری، انسان با قرائت این دعا، روح نیایش در اسلام را می‌فهمد و این دعا جز عرفان، محبت و عشق به خدا و معنویت، چیز دیگری نیست.

کد خبر 1156134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha