جمهوری اسلامی ایران الگوی مردم عراق برای تعالی و پیشرفت است

مسئول ارتباطات اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی ها و جایگاه رفیع ایران اسلامی گفت: مردم عراق و به ویژه اقلیم کردستان برای تعالی و پیشرفت خود ایران را الگو قرارداده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، نامق هورامی، عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: وجود اشتراکات بسیار فرهنگی و اعتقادی و تعامل و ارتباط حسنه بین مردم اقلیم کردستان عراق با ایرانیان به عنوان ظرفیتی والا برای گسترش تعاملات فرهنگی بین دو طرف محسوب می شود.


وی افزود: مردم اقلیم کردستان عراق همواره از دستاوردها و موفقیت‌ های گسترده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ های مختلف به عنوان الگویی موفق برای رسیدن به خودکفایی در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی یاد می کنند.


مسئول ارتباطات اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران بر گسترش تعاملات فرهنگی و رسانه ای با جمهوری اسلامی تأکید کرد و افزود: به منظور پیشبرد فعالیت های رسانه ای در اقلیم کردستان همواره از قوانین و مقررات مطبوعاتی و رسانه ای ایران بهره می گیریم.
 

این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از چهار هزار و 890 خبرنگار و روزنامه‌ نگار زیر نظر سندیکای روزنامه‌نگاران اقلیم کردستان در 4 روزنامه، 12 هفته نامه، 16 مجله تخصصی، 85 ماهنامه، 10 فصلنامه و بیش از هزاران سایت خبری در اقلیم کردستان عراق مشغول به فعالیت هستند.


هورامی خاطر نشان کرد: امید است با همکاری و تعامل برادران ایرانیمان بتوانیم در رشد و تعالی عرصه مطبوعات و رسانه‌ های اقلیم کردستان عراق از تجربیات متخصصان و فعالان رسانه‌ ای جمهوری اسلامی ایران بهره بگیریم.


وی خواستار برپایی نشست تخصصی روزنامه‌ نگاران اقلیم کردستانی با روزنامه نگاران و خبرنگاران جمهوری اسلامی به ویژه استان‌ های همجوار با اقلیم کردستان شد و از آمادگی این اقیم برای هرگونه همکاری رسانه ای و مطوبعاتی با جمهوری اسلامی ایران خبرداد.

 

گفتنی است، در ادامه این نشست هریک از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کردستان مطالبی را پیرامون توانمندی ها و ظرفیت های بالای مطبوعات و رسانه های استان برای ارتقای شاخص های آموزشی و کیفی رسانه ها و مطبوعات اقلیم کردستان عراق اعلام کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 107936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha