تروریست های دانشمندان هسته ای از دادگاه بین المللی تحت تعقیب هستند

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: ترویست هایی که به حمایت اسراییل و آمریکا دانشمندان هسته ای شهید کردند از دادگاه بین المللی تحت تعقیب قرار گرفتند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دوشنبه 24 بهمن از اقدامات دادگاه بین المللی بر علیه تروریست های مورد حمایت اسراییل و آمریکا در ایران خبر داد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد اختلال در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط برخی از عوامل داخلی و خارجی گفت: عده ای در این رابطه شناسایی شدند اما دستگیر نشدند و تلاش می شود از وقوع جرم پیشگیری شود اما اگر تلاشی برای اقدام داشتند آنها را دستگیر خواهیم کرد.

وی درخصوص قطعیت قوه قضاییه در برخورد با زورگیران گفت: مردم ما مثل همیشه امسال زودتر از عیدشروع به خرید کرده اند و زمینه زورگیری بیشتر از هر زمان دیگری فراهم است اما هشدارهای لازم را نیروی انتظامی و دستگاه قضا می دهد و ظرف یک یا دو سال گذشته برخورد با افرار شرور در هر زمینه ای مانند زورگیری بسیار جدی تر از سالهای گذشته شده در برخی جاها شاهد اعدام یا اعدام علنی مجرمین بوده ایم.

 

دادستان کل کشور درخصوص مصاحبه مدیرعامل بانک ملی که گفته بود اسنادی که اتهامات را بر علیه بانک ملی در جریان فساد مالی بزرگ بیان می کند غیرقانونی است تصریح کرد: در بانک صادرات و بانک ملی هر دو تخلف صورت گرفته و در بانک ملی نیز بیش از یک نفر در هیئت مدیره آن تحت تعقیب هستند و علاوه بر این افراد زیادی از دو بانک بازداشت شده اند.

وی در مورد شکایت ایران به دادگاه بین المللی از تروریست هایی که دانشمندان هسته ای ایران را شهید کرده اند اظهار داشت: مدتهاست که ما در این خصوص اقدام کرده ایم اما پس از شهادت شهید علی محمدی این اقدامات شدیدتر از گذشته شد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای در مورد پرونده فائزه هاشمی اعلام کرد: کیفرخواستی که برای وی تنظیم شده دو مورد بیشتر ندارد و دادگاه براساس آن حکم داده است اما چون حکم دادگاه هنوز قطعی نشده نمی توانم آن دو مورد را ذکر کنم.

وی راجع به ضعف های موجود در ساختار کشور که موجب اختلاس بانکی شد خاطرنشان کرد: ممکن است ضعف نظارتی و یا نقوض افراد در سیستمهای دولتی موجب این فساد بزرگ شده باشد اما قطعاً علاوه بر این دو عامل عوامل زیادی نیز این مشکل را به وجود آورده اند که آسیب شناسان باید نظارت دستگاهها را تقویت کند و کاری کنند که جلوی نقوض ها گرفته شود.

سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با دادگاه ویژه کودک در قانون مجازات اسلامی گفت: بعضی از افرادی که خودشان نمی توانند از خودشان حمایت کنند و یا احیاناً از ناحیه کسانی مورد اذیت قرار می گیرند که نزدیکان آنها هستند باید در قانون حمایت بیشتری از آنها شود ارزیابی من در این خصوص این است که حمایت لازم و کافی نسبت به کودکان باید کسانی که شامل این موارد هستند باشد قانونی در این مورد هنوز ابلاغ نشده و ضمن ابلاغ شدن ساز و کار اجرایی آن ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای به سوالی در خصوص پرونده قاضی مرتضوی پاسخ داد پرونده مرتضوی به دو جهت قرار صادر شده که مورد اعتراض قرار گرفت به دادگاه ارسال شد و دادگاه آن را برگرداند.

پایان پیام/
 

کد خبر 107927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha