ثبت نام مرحله دوم کنکور سراسری از 30 بهمن

به گفته تو کلی ۹۳۰ هزار و ۱۷۲ در آزمون کارشناسی ارشد در روزهای 26 الی 28 به رقابت با یکدیگر می پردازند، همچنین مرحله دوم ثبت نام کنکور سراسری از 30 بهمن آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش در نشست خبری امروز گفت: آزمون کارشناسی ارشد با حضور یک میلیون و 17 هزار و 486  داوطلب در روز های  26 الی 28 بهمن برگزار می شود. در آزمون دوره کارشناسی ارشد 91 برای 137 کد رشته امتحانی پذیرش دانشجو صورت می گیرد.


مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: کارت ورود به جلسه داوطلبان و برگه راهنما از طریق سایت سازمان از روز 22 بهمن  در اختیار داوطلبان قرار گرفته است که تا کنون 450 هزار دواطلب کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند که به داوطلبان توصیه می‌کنیم تا امروز کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و اگر در خصوص بند 3، 5 و 7 مغایرتی در کارت‌های خود مشاهده کردند، به باجه رفع نقص مراجعه کنند.


وی افزود: براساس برنامه پیش بینی شده برای 131 کدرشته امتحانی، آزمون کارشناسی ارشد، در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  26 الی 28 بهمن برگزار می شود.
 

به گفته این مقام مسئول ثبت نام از داوطلبان 131 کد رشته از 137 کدرشته امتحانی و همچنین اولین مرحله آزمون هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور به طور متمرکز از طریق این سازمان صورت گرفته است.


توکلی ادامه داد: ثبت نام از شش کد رشته دیگر از 37 کدرشته امتحانی که در دفترچه راهنما مشخص شده است به طور جداگانه توسط ارگان های ذیربط با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش انجام می شود.


مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: در آزمون کارشناسی ارشد 91، برای 131 کدرشته امتحانی، 930 هزار و 107 داوطلب تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کرده اند.


به گفته توکلی، تعداد داوطلبان آزمون سال 91 نسبت به سال 90، 58 هزار و 366 نفرا افزایش پیدا کرده است و تعداد 87 هزار و 314 داوطب برابر ضوابط، اعلام علاقه مندی به یکی از 64 کد امتحانی شناور به عنوان کد رشته امتحان دوم اقدام به ثبت نام نموده اند. همچنین؛ داوطلبان خانم تعداد 472 هزار و 869 نفر و داوطلبان آقا 457 هزار و 303 نفر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کد رشته های امتحانی جداگانه برگزار می شود هر داوطلب بایستی کارت ورود به جلسه آزمون مربوط را داشته باشد لذا با توجه به داوطلبان واقعی 930 هزار و 172 داوطلب و آمار علاقه مندی به کد رشته امتحانی دوم، 87 هزار و 314 داوطلب جمعاً یک میلیون و 17 هزار و 486 کارت ورود به جلسه آزمون صادر می شود.

 

توکلی در خصوص زمان سوالات  کارشناسی ارشد تصریح کرد: با توجه به دفترچه راهنمای شماره آزمون کارشناسی ارشد، در دروس امتحانی در برخی رشته‌ها مانند معماری نسبت به سال گذشته  تعداد سؤالات و به تبع زمان پاسخگویی به سؤالات نیز کاهش یافته است.

 

وی در ادامه گفت:‌ درب‌های مراکز اخذ آزمون صبح‌ها ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ بسته می‌شود و داوطلبان باید این ساعات در جلسه امتحان حضور داشته باشند.

 

توکلی اظهار داشت: دواطلبان باید پرینت کارت ورود به جلسه، کارت ملی و لوازم مورد نیاز از جمله مداد را همراه خود داشته باشند و همراه داشتن تلفن همراه در جلسه ممنوع است و برابر مقررات با داوطلبان برخورد می‌شود.

 

توکلی با اشاره به ثبت نام مرحله دوم کنکور سراسری91 از 30 بهمن گفت: مرحله اول ثبت‌نام کنکور سال 91 انجام شده است و 967 هزار و 140 نفر در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند و طبق آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.
 

وی افزود: بر اساس برنامه زمانی از 30 بهمن تا سوم اسفندماه اطلاعات ثبت‌نام کنندگان روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد تا داوطلبان بتوانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.


توکلی خاطرنشان کرد:‌ مرحله دوم ثبت‌نام در کنکور سراسری سال 91 از 30 بهمن آغاز و تا سوم اسفندماه سال جاری ادامه می یابد.
 

شایان ذکر است؛ نشست خبری رئیس سازمان سنجش و مشاور عالی این سازمان دوشنبه 24 بهمن در سالن کنفرانس ساختمان سازمان سنجش برگزار شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 107926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha