سینمای «اخلاقی، تربیتی و دینی»، الویت ما در سال 91 است

علیرضا سجادپور گفت: ما در سال آینده مشوق آثاری می شویم که با مفهوم سینمای اخلاقی دینی و تربیتی تولید شده باشند و در تمام مراحل تحقیق و پژوهش، پیش تولید، تولید و اکران پشت آن خواهیم ایستاد.

به گزارش خبرنگار شبستان، علیرضا سجادپور مدیر اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته پس از پایان مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فیلم فجر در برنامه هفت حاضر شد.

 

وی در ابتدا با تشکر از عوامل اجرایی جشنواره فیلم فجر به بررسی آن پرداخت.

 

سجادپور گفت: سال 1389 سال پررونقی برای سینمای ایران بود که در آن شاهد حضور پررنگ همه نسلها و تنوع موضوعات مختلف بودیم که سبب شد اکران سال 90 رویایی شده و رقم های فروش خوبی را برای سینما به وجود آورد.

 

اما بعد از گذشت یکسال پررونق تصور می کردیم که امسال افت چشمگیری را داشته باشیم چرا که همه فیلمسازان انرژی خود را در سینما تخلیه کرده بودند.

 

وی افزود: اما پس از دیدن فیلمهای امسال به این نتیجه رسیدم که پیش بینی من نادرست بود چرا که شاهد آثار بسیار خوبی در ژانرهای مختلف بودیم که می توانست سال پررونق دیگری را برای سینمای ایران رقم بزند.

 

سجادپور با اشاره به موفقیت فیلمهای جشنواره سی ام بیان کرد: امسال از سال گذشته بهتر بود و معدل آثار به لحاظ کیفی و کمی نسبت به فیلمهای جشنواره بیست و نهم در رده بالاتری قرار داشت. یکی از نشانه های رشد سینما این است که پس از یکسال کاملاً پربار سال دوم را نیز با موفقیت سپری کنیم. امسال شاهد منحنی رشدی در فیلمهای حاضر در جشنواره نسبت به سال گذشته بودیم.

 

مدیر اداره نظارت و ارزشیابی سینمای ایران در ادامه اظهار داشت: دو سال پیش بر سه ژانر کمرنگ سینمای ایران تاکید کردیم و تلاش داشتیم که سینمای دفاع مقدس کودک و سیاسی را ارتقا دهیم چرا که اینگونه سینما گونه های مغفول سینمای ایران بوده است. همچنین جای خالی سینمای اجتماعی نیز در کشور ما احساس می شد.

 

سجادپور توضیح داد: در جشنواره امسال سینمای دفاع مقدس کودک و سیاسی خودی نشان داده اند و بهترین فیلمهای جشنواره امسال بودند. آقای فراستی در همین برنامه رشد سینمای ایران را مرتبط با مدیریت ندانستند اما باید گفت که نمی توان به صورت تصادفی سینمای خوب داشت.

 

علیرضا سجادپور در ادامه برنامه به شرح و توضیح سیاستهای سال آینده سینمای ایران پرداخت و گفت: در سال آینده و جشنواره سی ویکم هدف ما رشد گونه دیگری از سینماست که مغفول مانده است. سینمای امروز ایران در حوزه سینمای خانوادگی احساس کاستی کرده و از خلاء آن رنج می برد. سینمایی که قابل استفاده برای همه خانواده باشد و ملاکهای شرقی سنتی و دینی ما را در نظر گیرد.

 

سجادپور توضیح داد: در اینگونه از سینما باید فیلمهایی داشته باشیم که یک خانواده گسترده اعم از پیر و جوان بتوانند به سینما بروند و از دیدن آن در کنار هم شرم نداشته باشند. سینمای خانوادگی باید با هدفگذاری تربیتی، اخلاقی و دینی باشد که همین امر ملاک اولویت ما در سال 91 خواهد بود.

 

سجادپور در پایان اشاره کرد: ما در سال آینده مشوق آثاری می شویم که با مفهوم سینمای اخلاقی دینی و تربیتی تولید شده باشند و در تمام مراحل تحقیق و پژوهش، پیش تولید، تولید و اکران پشت آن خواهیم ایستاد.

 

پایان پیام/

کد خبر 107753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha