صرف هزینه های قرآنی ضامن آینده نظام و انقلاب

نخبه قرآنی کشور با رد رویکرد مصرف گرایی به فعالیت های قرآنی گفت: هر هزینه در این عرصه آینده نظام و انقلاب را تضمین می کند از این رو نباید در تخصیص بودجه های مصوب مجلس تردید و تعلل کرد.

 

محمود لطفی نیا، داور و قاری بین المللی با بیان این مطلب که انجام اقداماتی همچون گردهمایی نخبگان قرآنی می تواند تاثیرات مطلوبی از منظر تبلیغی ترویجی داشته باشد، به خبرنگار شبستان گفت: متاسفانه فعالیت های قرآنی و روند رشد آنها منطبق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیست. البته اقداماتی آغاز شده که امید است ما را به مسیر مطلوب رهنمون شود.

وی سرمایه گذاری جدی تر در عرصه قرآن را ضروری دانست و اظهار کرد: نباید به فعالیت های قرآنی نگاه مصرف گرایی و هزینه بر بودن داشت؛ چراکه هزینه کردن در این مسیر برای تامین آینده نظام و انقلاب است و سلامت آن را تضمین می کند.

لطفی نیا تاکید کرد: بنابراین بحث بر سر بودجه های مصوب مجلس امری بیهوده است و نباید بر سر تخصیص بودجه نیم درصدی یا هر اعتبار دیگری که مصوبه مجلس است در مسیر قرآن تردید کرد و اگر تردید و تعلل شود برای همچون منی جای تعجب دارد.

 

نخبه قرآنی کشور با اشاره به برپایی گردهمایی بزرگ نخبگان قرآنی به میزبانی استان اصفهان ابراز کرد: اقداماتی از این دست علاوه بر آن که منجر به تثبیت اعتبار و شخصیت فعالان عرصه مقدس وحی می شود و به شخصیت حقیقی و حقوقی آنها اعتبار می بخشد؛ به نسل جوان برای حضور در این عرصه انگیزه لازم را به منظور فعالیت مثبت و اثرگذار می دهد.

وی با ابراز خرسندی از تغییر نگاه به فعالان قرآنی به ویژه در سال جاری از طریق اعطای نشان های دولتی و نیز گردهمایی بزرگ نخبگان قرآنی عنوان کرد: پیش از این قاریان امیدی به آینده حرفه ای خود نداشتند و پس از رسیدن به یک نقطه اوج به زندگی عادی و فعالیت های روزمره همچون دیگر اقشار باز می گشتند، اما این توجهات منجر به تداوم فعالیت های اثرگذار آنها و ایجاد انگیزه لازم در آنها برای این مهم می شود.

لطفی نیا درباره انتظارات خود به عنوان یک چهره بین المللی و نخبه در ساحت مقدس وحی بیان کرد: امید است این گردهمایی در اصفهان بسترساز ایجاد تشکل منسجم برای ساماندهی نخبگان قرآنی و برنامه ریزی برای بهره مندی از توان و استعداد آنها متناسب با بضاعت ایران و استقبال جهانی از چهره های قرآنی نظام شود.

 

وی در تعریف نخبه قرآنی گفت: نخبه قرآنی کسی است که در یکی از هنرهای مرتبط و یا در بخشی از علوم قرآنی تاثیراتی شگرفی برجای گذاشته است و دارای رتبه و عنوان ملی و بین المللی باشد.

لطفی نیا خاطرنشان کرد: اما در حقیقت نخبه قرآنی کسی است که بتواند معارف قرآن را عملا در سطح جامعه نشر دهد از این رو حقیقت نخبه قرآنی در شهدا و علمایی همچون مرحوم آیت الله بهجت یا آیت الله جوادی آملی تجلی دارد. این ها حقیقت کلام الهی را نشر داده و انسان ها را به سوی وحی دعوت می کنند. از این رو نخبه قرآنی عامل و دعوت کننده جامعه به حقیقت وحی است.

گردهمایی بزرگ نخبگان قرآنی با حضور یکصد نفر از چهره های ممتاز این عرصه که یا در سامانه مجازی بنیاد ملی نخبگان عضو شده اند و یا چهره هایی که صلاحیت آنها برای احراز این رتبه به تایید سازمان اوقاف و امور خیریه رسیده است 26 و 27 بهمن به میزبانی استان اصفهان و به همت بنیاد ملی نخبگان برگزار می شود و از برنامه های اصلی روز دوم آن گرامیداشت مقام علامه طباطبایی (ره)، نخبه قرآنی قرن معاصر است.

پایان پیام/

 

کد خبر 107729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha