آغاز به کار مسابقات سراسری قرآن در هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از آغاز به کار سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سه شنبه، 25 بهمن در بندر عباس خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به خبرنگار شبستان گفت: این دوره از مسابقات، برای نخستین بار به میزبانی هرمزگان برگزار می شود.
 

وی افزود: سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآنی برگزار شده و نفرات برگزیده به مسابقات بین المللی قرآن کریم راه می یابند.
 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده بیان داشت: مسابقات بخش برادران در سالن برق منطقه ای هرمزگان و مسابقات خواهران در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز در بندرعباس برگزار می شود.
 

وی ادامه داد: 370 نفر از منخبین قرآنی استان ها شامل 200 نفر از آقایان و 170 نفر از بانوان بزرگسال (بالای 16 سال) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اضافه کرد: نفرات برتر در رشته‌های حفظ و قرائت علاوه بر دریافت جوایز، برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورمان و دیگر کشورها معرفی خواهند شد و بانوان نیز به مسابقات بین‌المللی که در دیگر کشورها برگزار می‌شوند اعزام می‌شوند.
 

عبادی زاده خاطر نشان کرد: سی و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از 25 تا 30 بهمن ماه به میزبانی هرمزگان در بندرعباس برگزار می شود.
 

وی، برپایی 100 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز ایرانی و بین المللی در سه بخش عمومی، خواهران و دانش آموزی، مسابقات و برنامه های فرهنگی هنری، نمایشگاه محصولات قرآنی، کارگاه‌های آموزشی و تخصصی علوم قرآنی، مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان و رونمایی از یکی از مصحف‌های مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را از جمله برنامه های جنبی این دوره از مسابقات برشمرد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 107691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha