اختصاص ۲ محموله واکسن کرونا کووبرکت ایران و سینوفارم چینی به جنوب غرب خوزستان

سلمان زاده از اختصاص ۲ محموله واکسن کرونا کووبرکت ایران و سینوفارم چینی به جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۵۰ دوز واکسن کرونا به این دانشگاه برای تزریق به گروه های هدف اختصاص داده شده تا واکسیناسون گروه های سنی بالای ۶۵ سال را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «شکرالله سلمان‌ زاده» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۳ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ محموله واکسن ایرانی کووایران برکت و سینوفارم چینی به میزان ۷۵۰ و ۴۰۰ دوز به دانشگاه علوم پزشکی آبادان اختصاص یافته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در تلاش هستیم سهیمه واکنس ایرانی را برای جنوب غرب خوزستان افزایش دهیم.

 

وی از دریافت محموله جدیدی از واکسن سینوفارم چینی در هفته جاری به دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم متناسب با جمعیت شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه توزیع و واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال را انجام دهیم.

 

سلمان‌زاده با بیان اینکه افراد بالای ۶۵ سال پس از دریافت پیام به مراکز تعیین شده مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند ادامه داد: استفاده از ماسک، دوری از تجمع خانوادگی و واکسیناسیون تنها راه برای غلبه بر کرونا است.

 

وی همچنین بر لزوم رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم نقش موثری در ثبات ابتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان علاوه بر آن نیز تردد تجارت و کارگران به استان‌های همجوار که گونه ویروس کرونا دلتا در آنها فراگیر شده احتمال ورود و گسترش آن را بیشتر می‌کند و نیاز است برای جلوگیری از آن مردم موارد بهداشتی را رعایت کرده و به هیچ وجه بدون ماسک از منزل خارج نشوند.

 

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۸ مورد جدید مثبت به ثبت رسیده که به تفکیک ۶۰ نفر مربوط به آبادان، ۴۶ نفر از خرمشهر و در شادگان ۲۲ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

 

سلمان زاده ابراز کرد: از این ۱۲۸ مورد مثبت جدید ۱۱۱ نفر به صورت سرپایی هستند ( آبادان ۴۸ نفر، خرمشهر ۴۳ نفر و شادگان ۲۰ نفر ) تحت مداوا قرار گرفته و راهی منازل خود شدند تا در قرنطینه قرار گیرند.

 

وی یاد آور شد: با بیان اینکه در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۱۷۹ نفر است یادآور شد: طی روز گذشته نیز ۳۸ نفر بستری و ۲۱ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم.

 

کد خبر 1075790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha