معرفی مفاخر استان قزوین از مهمترین اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد است

اسماعیلی گفت: از اهداف ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد این است مفاخر استان را معرفی کنیم، متاسفانه این عزیزان در استان و همینطور در کشور گمنام هستند که باید نسبت به معرفی آنها اهتمام داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» در آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی عارف (تصنیف و ترانه های ایرانی) که امروز (پنجنشبه ۱۴ اسفند) در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز خوشحال هستیم یکی از برنامه هایی که در شروع کار اعلام کردیم، انجام شد البته شرایط موجود ویژه بوده و بسیاری از مشکلات جلوی راه ما بود که به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت ها، آنگونه که شایسته است نتوانستیم برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: با همه مشکلات جایزه ملی عارف متولد شد و مسیر طولانی پیش رو دارد که امیدواریم به جریان بسیار اثرگذار در حوزه فرهنگ، هنر و موسیقی تبدیل شود.

 

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم عنوان کرد: از اهداف ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد این است مفاخر استان را معرفی کنیم؛ مقام معظم رهبری در سفر به قزوین اشاره داشتند اگر بخواهیم لیست بزرگان قزوینی را نام ببریم شاید بیش از یک روز طول بکشد.

 

اسماعیلی تصریح کرد: متاسفانه این عزیزان در استان و همینطور در کشور گمنام هستند که باید نسبت به معرفی آنها اهتمام داشته باشیم.

 

وی اعلام کرد: در مورد جایزه ملی عارف درصدد هستیم ارتقا جایزه تصنیف در موسیقی ایرانی، آثاری که در گذشته تولید شده و همینطور ارتقا هنرمندان جوانی که در این عرصه قدم گذاشتند را داشته باشیم و امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد و در سال های آتی هم ادامه یابد و دبیرخانه دائمی این برنامه شکل بگیرد و بخش های مختلف نظیر تصنیف های وطنی و میهنی را برای این جشنواره در نظر گرفته ایم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره یادآور شد: استقبال خوبی را در دوره نخست این برنامه شاهد بودیم به طوری که ۲۸۷ اثر تصنیفی از ۱۴۶ هنرمند از استان های مختلف کشور به دبیرخانه رسید که ان شاالله در دوره های آتی شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود.

 

کد خبر 1034065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha