روند مایوس کننده تخصیص کود اوره به کشاورزان گیلانی

منصوریان با اشاره به روند مایوس کننده تخصیص کود اوره به کشاورزان گیلانی گفت: نمایندگان مردم به فریاد کشاورزان گیلانی برسند.

«عرفان منصوریان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: کودهای ازته خصوصا کود شیمیایی اوره یکی از نیازهای اساسی کشاورزان برای تولید با کیفیت و با کمیت محصولات زراعی و باغی هستند.

 

دبیر انجمن صنفی نهاده های کشاورزی گیلان افزود: با وجود خریدهای قابل کارگزاران فروش نهاده‌های کشاورزی و پیگیری‌های مدیران سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی استان گیلان، روند تخصیص و حمل این نهاده مهم به استان بسیار کند انجام می‌شود.

 

وی با تاکید براینکه درخواست‌های خرید کارگزاران پس از آغاز فصل زمستان با تاخیرهای 2ماهه در حال تخصیص و تحویل هستند گفت: در آستانه آغاز فصل نشای برنج در استان، وضعیت توزیع این کود در استان دارای روند مناسبی نیست.

 

منصوریان تامین کود اوره یارانه‌ای را یکی از مطالبات مهم کشاورزان گیلانی دانست و تصریح کرد: نمایندگان مردم گیلان در مجلس باید در این مواقع به داد کشاورزان تلاشگر استان برسند و خواسته‌های آنها را پیگیری کنند.

 

دبیر انجمن صنفی نهاده های کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه حمایت از بخش مظلوم کشاورزی، حمایت از تولید و اشتغال و امنیت غذایی کشور است بیان کرد: کند شدن روند توزیع کود در نزدیکی فصل نشای برنج، حوزه تامین و توزیع کودهای کشاورزی را دچار مشکل خواهد کرد.

 

وی خواستار تخصیص‌های بیشتر کود اوره از سوی وزارت جهاد کشاورزی و حمل به موقع از سوی پتروشیمی‌های کشور به کشاورزان گیلانی شد و بیان کرد: نباید با سهل انگاری‌ها، انگیزه تولید محصولات کشاورزی را دربین کشاورزان گیلانی کمرنگ کرد.

 

منصوریان با تصریح براینکه کشاورزان گیلانی با وجود وسوسه‌های زمین خواران با عزت و افتخار پای تولید و حفظ امنیت غذایی و اراضی اجداد خود ایستاده‌اند خاطرنشان کرد: دولت مردان و نمایندگان مجلس نیز باید برای تحقق شعارهای رونق تولید و حمایت از بخش کشاورزی به سوی رفاه و حصول مطالبات کشاورزان قدم بردارند.

کد خبر 1034003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha