۴۰ هزار مداح بسیجی در کشور فعالیت دارند

ارجونی با بیان اینکه ۴۰ هزار مداح بسیجی در کشور فعالیت دارند، گفت: هدف اصلی در مجموعه سازمان بسیج مداحان کشور و استان ها تربیت و توانمندسازی مداحان با استفاده از ظرفیت های خوب در کشور است و این ظرفیت ها باید شناسایی و به منصه ظهور برسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف ارجونی» شامگاه چهارشنبه (13 اسفند) در اولین جلسه مجمع جوانان انقلابی کوثر ناب با بیان اینکه ما در کشور قریب به 40 هزار مداح بسیجی داریم؛ گفت: سازمان بسیج مداحان کشور در طول سال برنامه های متفاوتی را در مجموعه استان ها و کشور در عرصه های متفاوت مخصوصا حوزه آموزش برنامه ریزی می کند لذا هدف اصلی در مجموعه سازمان بسیج مداحان کشور و استان ها ابتدا تربیت و بعد توانمندسازی افراد است.

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور افزود: ما ظرفیت های بسیار خوبی در کشور داریم که کمتر به آن توجه شده است و این ظرفیت ها باید شناسایی و به منصه ظهور برسند و از این ظرفیت ها در حوزه استان ها و کشور استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه خراسان رضوی و مشهد به برکت وجود مضجع امام رضا (ع) یکی از استان های جریان ساز در این حوزه است؛ عنوان کرد: برخی از مداحین در این استان و شهرستان سبک های منحصر به فردی که متعلق به اینجا است را دارند و در مناسبت های مختلف از اینجا به سراسر کشور اعزام می شوند همه اینها برای تاثیر گذاری بیشتر دست به دست هم می دهند.

 

ارجونی با اشاره به حضور اساتید، علما، پیرغلامان، پیشکسوتان و اندیشمندان صاحب نام و صاحب سبک در خراسان رضوی که موجب برجسته تر شدن این استان در کشور شده است؛ افزود: ما شاید کمتر استانی در کشور داشته باشیم که اینقدر ظرفیت در آن وجود داشته باشد و این ظرفیت ها آن بخشی که شناخته شده باید تقویت شود و آن بخشی که شناخته نشده باید شناسایی شود.

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور یکی از این ظرفیت ها را برگزاری همین جلسات عنوان کرد و گفت: برگزاری این جلسات علاوه بر پرداختن به حوزه آموزش ، بحث تعلیم و تربیت و توانمند سازی جریاناتی است، که باید اتفاق بیفتد.

 

وی اظهار داشت: یک نقشه راهی را حضرت آقا هر سال برای جامعه ستایشگری ترسیم می کنند یعنی هر سال که جامعه مداحان با ایشان دیدار دارند که امسال توفیق حضور در محضر ایشان سلب و به صورت تصویری فرمایشات ایشان دریافت کردیم، مطالباتی از جامعه ستایشگری داشتند که یکی از آن مطالبات در 10 محور برای تمام کشور آماده کردیم؛ و از طریق دریافت فراخوان  جوانان می توانند ایده ها، نظرات، برنامه ها و پیشنهادهایی که در راستای 10 محور از بیانات حضرت آقا مشخص شده را برای ما ارسال نمایید و به زودی فرخوان آن ارسال می شود.

 

ارجونی افزود: یکی از محورها این است که حضرت آقا فرمودند : «هیئت باید هیئت بماند». چه موضوعی و چه بحثی است که دغدغه حضرت آقا به عنوان سکان دار این نظام مقدس، دغدغه دارند که هیئت باید هیئت بماند.

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه امروز باید هیئات مذهبی در حوزه های مختلف سرآمد باشد و حوزه ستایشگری و حوزه هیئات مذهبی در بسیاری از مباحث در کشور سرآمد بوده است؛ گفت:  اگر بحث مقابله با ویروس کرونا بوده بچه های هیئتی میدان دار بودند و در بحث کمک مومنانه یکی از اقشار میدان دار این عرصه جامعه ستایشگری بودند.

 

وی ادامه داد:همچنین در طرح شهید سلیمانی که در حال اجرا است اگر ظرفیت عظیم بسیج نبود، (ما در آذر ماه قریب به 500 نفر در حوزه کرونا از دست می دادیم که به زیر 100 نفر کاهش یافته است) تعداد آمار مرگ و میر ما افزایش پیدا می کرد.

 

ارجونی با اشاره به طرح جدید این سازمان در مبارزه با کرونا؛ اظهار داشت: طرح جدیدی شروع شده که نیروی عظیم بسیجی با سایر مجموعه های دست اندر کار در مبارزه با کرونا تلاش می کنند تا مردم بتوانند یک نوروز راحتی داشته باشند.

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه در ایام ماه محرم در رعایت مباحث بهداشتی هیئت ها سرآمد بودند و در نظر سنجی 96 درصد هیئات و مجموعه های مذهی نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی اهتمام داشتند؛ تصریح کرد: آغوش مجموعه بسیج و جامعه ستایشگری بسیج مداحان برای همه افراد باز است و هرکجا هر مجموعه انقلابی کار انقلابی انجام دهد دست او را می بوسیم.

 

وی مجموعه بسیج را برای همه دانست و گفت: حتی اگر کسی بسیجی نبود اما دلش برای انقلاب می سوزد بسیجی است و ما وظیفه حمایت و کمک داریم لذا باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

 

ارجونی با بیان اینکه ما در حوزه هیئات آسیب داریم و در این حوزه کم هم، آسیبش زیاد است و آن آسیب های کمی که در حوزه هیئات و جامعه ستایشگری وجود دارد باید برطرف شود؛ گفت: شماجوانان فرماندهان اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب هستید و حضرت آقا فرمودند: «40 سال ابتدایی این نظام مقدس با جوانان فرماندهی شد و همه فرماندهان جبهه و جنگ دفاع مقدس جوانانی بودند که برخی هایشان کمتر از 20 سال سن داشتند».

 

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور بیان کرد: امروز یکی از وظایف این جلسات تربیت جوان انقلابی پای کار است چون این نظام باید علی رغم همه دردسرها و تحریم ها روی پای خود بایستد و همه اینها به برکت حضور جوانان در میدان هایی که انقلاب مورد نیازش است، باید پرداخته شود و شما با حضور موثر خود در این مجموعه باید بتوانید هرجایی که باری از انقلاب بر روی زمین باشد، بار را بردوش بگیرید و بلند کنید تا به زودی پرچم این نظام مقدس به صاحب اصلی آن تقدیم کنیم.

 

وی با بیان اینکه جایگاه ستایشگری جایگاه عظیمی است؛ افزود: همه تلاش ما باید این باشد تا از ظرفیت نخبگان، بزرگان، پیشکسوتان و اساتید استفاده نماییم.

کد خبر 1033849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha