یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران

حکایت قصه مناسب سازی معابر فاروج، سر درازی دارد و یک سر آن همین مثل یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به دیگران است.

 خبرگزاری شبستان _فاروج؛ در تازه ترین نشست کارگروه مناسب سازی معابر، یکی از مصوبات دیرپای این کارگروه (انتخاب یکی از معلولان به عنوان مشاور شهردار) بالاخره از روی کاغذ  صورتجلسه بر روی کاغذ حکم یا ابلاغ رفت و «حمیدرضا طیبی» یکی از معدود معلولانی که خیابان های شهر به صدای چرخ ویلچر او آشناست، این حکم را در حالی دریافت کرد که نحوه رسیدنش به سالن جلسات فرمانداری جای اما و اگرهایی دارد.

 

رمپ غیر فنی فرمانداری  نه در مسیر درب ورودی آن که در ردیف یکی از درب های فرعی قرار دارد، حالا اگر یک معلول یا جانباز به هرشکلی شاخ غول این رمپ را هم بشکند، تازه به خان سخت تری می رسد، اول اینکه باید دعا کند جلسه در سالن دوم نشست های فرمانداری که رسیدن به آن فتح دو نوع پله را می طلبد، نباشد.

 

البته سالن اصلی جلسات هم چندان دست یافتی و راحت نیست، فاصله ایجاد شده از کف طبقه همکف با این سالن برای یک معلول یا جانباز مساوی است با استمداد طلبیدن. حالا اگر به هر شکلی این خان هم پشت سر گذاشته شود، می رسیم به خان بعدی، چیدمان صندلی ها به گونه ای است که اگر افرادی در همان ردیف نزدیک به درب ورودی بنشینند، حرکت با ویلچر در آن مسیر سخت می شود و ایجاد مزاحمت می کند.

 

معلولان اگر بخواهند با فرماندار ملاقات حضوری داشته باشند باید زحمت فتح دماوندی را به خود بدهند، دو نوع پله تعبیه شده برای دست یافتن به طبقه بالاتر، برای یک معلول و یا جانباز عجیب دلبری می کنند. امکان استفاده از پله های مجاور سالن اجتماعات که برای یک ویلچری اصلا فراهم نیست  و ناگزیر باید از پله های انتهای سالن استفاده کند و با این اوصاف دری که به تعبیر فرمانداران به روی مردم همیشه باز است به روی معلولان دهن کجی می کند چرا که دستیابی به آن آسان نیست.

 

در حالی سال هاست قصه مصوبات کارگروه مناسب سازی معابر بی سرانجام فقط روایت شده که هرسال وعده ای برای تحقق عدد قابل توجهی  از درصد مناسب سازی در صدر صورتجلسه این نشست ها می نشیند و انگار  جاخوش کرده و به خود زحمت میدانی شدن نمی دهد.

 

امسال هم مستثنا از این امر نبوده و حالا همه معلولان نشسته اند ببینند پایان سال مساوی با شهر بی مانع شدن فاروج می شود یا نه؟ چرا که اینهم مصوبه تازه ترین نشست این کار گروه است. و اینکه بالاخره سوزن به خود زده می شود یا نه!

کد خبر 1033006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha