تعامل قوه قضائیه و نهادهای دینی در مریوان؛ کلید پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج قانون‌مداری

رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مریوان با حضور در شورای روحانیت این شهرستان، ضمن دیدار با امام جمعه و اعضای شورای افتاء، بر اهمیت هم‌افزایی میان دستگاه قضایی و نهادهای دینی در گسترش عدالت، حفظ امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان،  به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مریوان با حضور در ساختمان شورای روحانیت این شهرستان، با امام جمعه و اعضای شورای افتاء دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، رئیس دادگستری شهرستان مریوان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به‌ویژه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و یاران باوفایش، از همراهی و حمایت‌های مستمر علما، روحانیون و اعضای شورای افتاء در راستای تقویت وحدت ملی، گسترش عدالت اجتماعی و حفظ آرامش و امنیت پایدار در سطح شهرستان قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اهمیت تعامل و هم‌افزایی میان دستگاه قضایی و نهادهای دینی و فرهنگی، اظهار داشت: علما و روحانیون به عنوان مراجع تأثیرگذار در جامعه، نقش بی‌بدیلی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ قانون‌مداری و تحکیم امنیت و عدالت ایفا می‌کنند و این همکاری می‌تواند گره‌گشای بسیاری از معضلات اجتماعی باشد.

در ادامه این نشست، امام جمعه شهرستان مریوان نیز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای والامقام دستگاه قضایی، از تلاش‌ها و خدمات مجموعه دادگستری شهرستان در راستای اجرای عدالت، صیانت از حقوق عامه و خدمت بی‌وقفه به مردم تقدیر کرد و بر تداوم همکاری و تعامل سازنده میان دستگاه قضایی، علما و شورای افتاء در جهت رفع مشکلات، تقویت همبستگی اجتماعی و ارتقای امنیت روانی جامعه تأکید نمود.

گفتنی است در پایان این دیدار، طرفین بر استمرار نشست‌های مشترک در آینده نزدیک با هدف بررسی راهکارهای عملی برای افزایش سطح همکاری‌ها و پاسخگویی بهتر به نیازهای حقوقی و دینی مردم شهرستان مریوان تأکید کردند.

کد خبر 1891099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha