برگزاری سومین شب «قرار شبانه» در باغ فردوس

سومین شب از «قرار شبانه» مردم، هنرمندان و ورزشکاران در باغ فردوس موزه سینما، با اجرای زنده زانکو برای کودکان میناب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سومین قرار شبانه «باغ فردوس» با شعار «من ایرانم» با گرامیداشت یاد شهدای لامِرد در جنگ تحمیلی سوم با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد.
سومین شب از دومین قرار شبانه «باغ فردوس» با شعار «من ایرانم» شنبه شب ششم تیر ۱۴۰۵ با حضور فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، رضا پورحسین روانشناس، مجری و قائم‌مقام اسبق معاون سیما، سعید لیلاز استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار، حسین تراب‌نژاد فیلمنامه‌نویس، رضا جودی تهیه‌کننده و فیلمبردار سینما و تلویزیون، لیلا کشاورزی و احمد بهرام قهرمانان رشته تکنواندو، جمعی از هنرمندان و اقشار مختلف مردم با اجرای نیما کرمی در محوطه باغ فردوس تهران، موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این برنامه همچون شب گذشته، پس از اجرای آثار موسیقی آئینی، گروهی از رزم‌نوازان نیروی دریایی ارتش، سرود ملی کشورمان را اجرا کردند. در ادامه کلیپ‌هایی از نخستین قرار شبانه «باغ فردوس» پخش شد.
سپس صابر خراسانی شاعر آئینی و مذهبی، اشعار و روایت‌هایی را با مضامین امام زمان (عج)، مادر، امام حسین (ع) و امام رضا (ع) بیان کرد.

ایران به صورت مطلق در جنگ پیروز شد
همچنین در ادامه برنامه سعید لیلاز استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اقتصادی ایرانی، درباره وقایع جنگ تحمیلی سوم، حادثه لامِرد و حملات دشمن به منطقه غیرنظامی نکاتی را بیان کرد و اظهار داشت: دشمن از روز اول جنگ به دنبال فروپاشی داخلی در کشور بود و تصور می‌کرد اگر روز اول پرقدرت ظاهر شود، مقر رهبری، وزارت اطلاعات، لامرد و مدرسه میناب را از بین ببرد، فکر مقامت مردم ایران را هم از بین خواهد برد و ایران طی سه روز تسلیم خواهد شد اما اشتباه کرد.

وی گفت: آمریکا یک نظام امپریالیستی است، در جنگ تحمیلی سوم، به ۶۰ هزار نقطه از ایران آسیب وارد کرد، ما شاهد جنگ نابرابری بودیم که بعد از ممالیک در قرون وسطی سابقه نداشته است.
لیلاز افزود: چنین پیش‌بینی از قدرت نظامی ایران و پیروزی آن را نداشتم، به صورت مطلق پیروز شدیم، همه رسانه‌های خارجی هم اعلام می‌کنند که ایران پیروز شده است. تفاهم‌نامه‌ای هم که میان ایران و آمریکا امضا شده است، کاملا به نفع ایران امضا شده است.
این روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه با تاکید بر تداوم وحدت و انسجام میان ملت ایران و اقشار مختلف مردم بیان کرد: مقاومت ما در جنگ ۴۰ روزه با جنگ ۱۲ روزه قابل مقایسه نیست و از امکاناتمان استفاده کردیم. برگزاری برنامه‌هایی همچون قرار شبانه «باع فردوس» نقش موثری در حفظ انسجام دارد و امیدواریم این همبستگی و وحدت تداوم پیدا کند.
در ادامه حسین کشتکار خواننده موسیقی پاپ اهل بوشهر قطعه‌های «منم سرگشته حیرانت ای دوست» را با شعری از محمود موجی و تنظیم زنده‌یاد بهنام صفوی و «من این خاک کهن را دوست دارم» را با شعری از محمود موجی و تنظیم محمد عسکری خواند.
کشتکار همچنین به مناسبت شب سوم شهادت امام حسین(ع) و یاد شهدای گلگون کفن ایران، شروه‌ای بوشهری اجرا کرد.

گرامی‌داشت شهدای لامِرد
در بخش دیگری از برنامه سیدموسی موسوی جراح، نماینده مردم لامِرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی و شاهد عینی حادثه لامِرد استان فارس درباره این حادثه و جنایت‌های نیروهای آمریکایی صهیونیستی و شهادت جمعی از همونطنانمان در این حادثه سخن گفت.
پنج بعد از ظهر نهم اسفند ماه ۱۴۰۴، در نخستین روز جنگ تحمیلی آمریکایی صهیونیستی علیه کشورمان، شهر لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شرق شیراز هدف حملات هوایی دشمن متجاوز قرار گرفت؛ در این حملات، چهار نقطه از شهرستان لامرد شامل یک سالن ورزشی، ۲ نقطه مسکونی و یک سالن در مجاورت مدرسه هدف گرفت.
در این حملات ۲۱ غیرنظامی از کودک ۲ ساله تا سالمندانی که در حال گذر از خیابان بودند به شهادت رسیدند و بیش از ۱۶۰ نفر مجروح شدند. دشمنان در این حملات یک جنگ‌افزار کشتار جمعی را آرمایش کردند؛ موشک‌های به‌ کار رفته از نوع «PrSM» یا «پریزِم» بودند که طبق گزارش‌های منتشر شده، برای نخستین‌ بار به‌ صورت عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این موشک‌ها پیش از برخورد به زمین و در ارتفاع حدود ۳۰ تا ۴۰ متری منفجر شدند و به همین دلیل هیچ گودالی بر روی زمین به‌ عنوان محل اصابت وجود ندارد اما هر موشک به ۱۸۰ هزار گلوله بنام تَنْگْسْتِن تبدیل شده است.

اجرای قطعه‌ای به یاد شهدای میناب
در بخش بعدی سومین قرار شبانه «باغ فردوس»، زانکو خواننده موسیقی پاپ قطعه «بخواب آروم» را به یاد شهدای دانش‌آموز مدرسه «شجره طیبه» میناب که در حملات نیروهای آمریکایی صهیونیستی به کشورمان به شهادت رسیدند، خواند.
این خواننده موسیقی پاپ پس از اجرای این قطعه اظهارداشت: یک بار دیگر افتخار پیدا کردم که بر روی این صحنه از کودکان میناب بخوانم، یاد و خاطره‌شان را زنده نگه داریم و به خودم قول دادم که هیچ وقت آنان را فراموش نکنم و در هر مکانی که اجرا دارم یاد و خاطره‌شان را زنده نگه دارم.

زانکو گفت: از کودکی به ما ایرانی‌ها یاد داده‌اند که هر وقت زمین بخوریم، «یا علی(ع)» بگوییم و بلند شویم، اکنون وقت آن است که یک «یا علی (ع)» بگوییم و کنار هم کشورمان را خیلی بهتر و محکمتر از قبل که همچون دماوند سربلند است، بسازیم.
این خواننده پاپ در ادامه قطعه «برو به سمت علی» را با مضمون حضرت علی (ع) اجرا کرد.
شعرخوانی حامد عسگری، پخش کلیپ‌هایی با نوای ایران از تجمعات مردم در میادین طی جنگ تحمیلی سوم و روایت جواد موگویی از حادثه لامرد از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
دومین قرار شبانه «باغ فردوس» از چهارم تیرماه آغاز شده و به مدت ۱۰ شب، هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در باغ فردوس تهران برگزار می‌شود و هر شب میزبان جمعی از هنرمندان، ورزشکاران و مردم خواهد بود ...

کد خبر 1891026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha