به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحالوبختیاری، سعید رئیسی امروز شنبه ۶ تیر در جلسه شورای محلهمحوری در مسجد النبی (ص) شهرکرد با بیان اینکه هدف این شوراها صرفاً انتقال فهرست مشکلات به دولت نیست، اظهار کرد: اصل کار باید از خود اهالی محله آغاز شود تا مردم با شناسایی مسائل، ارائه راهکار و پیگیری مشترک، در رفع مشکلات نقشآفرینی کنند.
فرماندار شهرستان شهرکرد با تأکید بر اینکه دولت و ادارات در کنار مردم خواهند بود، افزود: قرار نیست ساختار شوراهای محلهمحور به شکل بوروکراتیک و سنگین پیش برود، بلکه کمیتههای تخصصی برای دقیقتر شدن پیگیریها شکل میگیرند؛ از جمله کمیتههای مرتبط با حوزههایی مانند بهداشت.
فرماندار شهرکرد تصریح کرد: شوراهای محلهمحور باید دارای گزارش عملکرد باشند تا مشخص شود چه مسائلی شناسایی شده، چه میزان از آنها برطرف شده و میزان پیشرفت کار در چه سطحی قرار دارد.
به گفته وی، این گزارشها میتواند مبنای ارزیابی در سطح شهرستان و استان قرار گیرد و حتی بهعنوان الگوی اجرایی برای سایر محلهها مورد استفاده واقع شود.
رئیسی با اشاره به اینکه در شهرستان شهرکرد ۲۰ محله در این سازوکار دیده شده است، گفت: اگر از میان ۱۰۰ مشکل، تنها ۲ مورد هم حل شود، باید در گزارشها ثبت و منعکس شود تا روند کار قابل سنجش باشد.
وی همچنین اعلام کرد: در صورت نیاز، فرمانداری آماده است همه ادارات شهرستان را برای بررسی و حل یک موضوع خاص پای کار بیاورد تا مسئله با همراهی مردم و دستگاههای اجرایی برطرف شود.
فرماندار شهرستان شهرکرد با قدردانی از اعضای شورا، بر استمرار حضور و پیگیری دبیر شورا در جلسات تأکید کرد.
نظر شما