زینب مرادی، مربی کانون فرهنگی هنری قدس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، از آغاز نخستین جلسه کلاسهای آموزش قرآن کریم در این کانون خبر داد و اظهار کرد: این دوره با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان روستای کهریزه در مسجد روستا برگزار شده است.
وی افزود: در نخستین جلسه، قرآنآموزان با برنامه آموزشی این دوره آشنا شدند و آموزش روخوانی، روانخوانی و مفاهیم اولیه قرآن کریم در فضایی معنوی و صمیمی آغاز گردید.
مرادی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کلاسها، تقویت انس کودکان و نوجوانان با کلام وحی و ایجاد علاقه و انگیزه در آنان برای تداوم یادگیری قرآن است.
وی افزود: همچنین ارتقای مهارتهای قرآنی، آشنایی با مفاهیم دینی و غنیسازی اوقات فراغت اعضای کانون از دیگر اهداف این دوره به شمار میرود.
مربی کانون فرهنگی هنری قدس با اشاره به استقبال خوب خانوادهها از این طرح، گفت: خوشبختانه والدین نیز از برگزاری این کلاسها استقبال کردهاند و این نشاندهنده عطش جامعه به آموزشهای قرآنی است.
وی در ادامه گفت: امیدواریم با تداوم این برنامهها، شاهد رشد معنوی و علمی نسل جوان در روستا باشیم.
وی در پایان از همکاری مسئولان مسجد و کانون در برگزاری این دوره قدردانی کرد و افزود: این کلاسها به صورت منظم در روزهای مشخص هفته ادامه خواهد یافت و برنامههای تکمیلی شامل آموزش مفاهیم، حفظ سورههای کوتاه و قصههای قرآنی نیز در آینده به این دوره اضافه خواهد شد.
نظر شما