به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، توسعه و ارتقای آموزشهای دینی، تقویت تعامل میان مراکز علمی و مذهبی و تحکیم وحدت اسلامی، از مهمترین محورهای دیدار دبیر شورای برنامهریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان بود.
در این نشست که صبح امروز در سنندج برگزار شد، حجتالاسلام والمسلمین غلامعلی، دبیر شورای برنامهریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، با ماموستا ایوب احمدپور، مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان، درباره مهمترین مسائل مرتبط با مدارس علوم دینی اهل سنت، ظرفیتهای موجود و راهکارهای ارتقای سطح آموزشهای دینی در استان گفتوگو کرد.
در این دیدار، طرفین با اشاره به جایگاه ویژه کردستان در حوزه آموزشهای علوم دینی اهل سنت، بر ضرورت همافزایی میان نهادهای علمی و دینی، استفاده از ظرفیت علما و استادان و تقویت برنامههای آموزشی و فرهنگی تأکید کردند.
همچنین بررسی چالشهای موجود در مدارس علوم دینی اهل سنت و ارائه راهکارهایی برای ارتقای کیفیت آموزش، از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود.
یکی از موضوعات محوری این دیدار، تأکید بر تقویت وحدت و همبستگی میان مذاهب اسلامی بود؛ موضوعی که حاضران آن را یکی از مهمترین ضرورتهای جهان اسلام و عاملی مؤثر در تقویت انسجام اجتماعی و فرهنگی عنوان کردند.
در این نشست همچنین بر گسترش تعاملات علمی، فرهنگی و آموزشی میان مراکز دینی، بهرهگیری از ظرفیت نخبگان و استادان علوم دینی و استمرار برنامههای مشترک در راستای ارتقای سطح آموزش و ترویج معارف اسلامی تأکید شد.
حاضران در این دیدار، توسعه همکاریهای مشترک میان شورای برنامهریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و مرکز بزرگ اسلامی کردستان را زمینهساز ارتقای فعالیتهای آموزشی و فرهنگی دانسته و بر استمرار اینگونه نشستهای تخصصی برای بررسی مسائل و نیازهای مدارس علوم دینی استان تأکید کردند.
این دیدار در راستای تقویت ارتباط میان نهادهای متولی آموزشهای دینی و بررسی راهکارهای توسعه فعالیتهای علمی، فرهنگی و آموزشی در استان کردستان برگزار شد.
نظر شما