به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با حضور مسئولان و اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به بهره برداری رسید.

حجتالاسلام میثم تارم در این آیین با اشاره به اهمیت راهاندازی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، گفت: راهاندازی این دانشکده گامی مؤثر در ارتقای سطح آموزش عالی، توسعه زیرساختهای علمی و تقویت جایگاه جنوب کرمان در عرصه آموزش پزشکی است.
امام جمعه جیرفت افزود: دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت، سرمایهای ماندگار برای آینده جنوب کرمان به شمار میرود و میتواند با تربیت نیروهای متخصص و متعهد، نقش مهمی در توسعه علمی، ارتقای خدمات سلامت و پاسخگویی به نیازهای درمانی منطقه ایفا کند.

افتتاح دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گامی مهم در توسعه آموزش و سلامت جنوب کرمان
روحبخش بیگزاده در آیین افتتاح دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت، این رویداد را اقدامی ارزشمند در مسیر توسعه آموزش عالی و ارتقای زیرساختهای سلامت منطقه دانست.
فرماندار جیرفت اظهار کرد: راهاندازی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت، ظرفیتی مهم برای تعلیم و تربیت نیروهای متخصص در حوزه سلامت جنوب کرمان ایجاد میکند و نقش مؤثری در تأمین نیازهای درمانی و بهداشتی منطقه خواهد داشت.
وی با تأکید بر اهمیت سرمایهگذاری در آموزش، تصریح کرد: سرمایهگذاری در آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، زمینهساز پیشرفت و توسعه پایدار هر منطقه است و آثار آن در ارتقای کیفیت خدمات و رشد همهجانبه جامعه نمایان خواهد شد.

دانشکده پزشکی گامی راهبردی در پاسخ به نیازهای سلامت جنوب کرمان است
اسماعیل اسلامی در این آیین، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از سال ۱۳۶۳ به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی جنوب استان کرمان فعالیت خود را آغاز کرد و طی بیش از چهار دهه، با راهاندازی دانشکدههای مختلف در حوزههای کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی، مهارت و کارآفرینی، تربیت بدنی و پردیس دانشگاهی عنبرآباد، توانسته است با ارائه بیش از ۱۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، نقش مؤثری در تربیت نیروهای متخصص ایفا کند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت افزود: آنچه امروز در قالب افتتاح دانشکده پزشکی رقم خورده، حاصل تلاشهای ارزشمند مدیران، استادان و کارکنانی است که از دهه ۶۰ تاکنون برای توسعه آموزش عالی در این منطقه مجاهدانه تلاش کردهاند.
وی با اشاره به ظرفیتهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت خاطرنشان کرد: ایجاد آزمایشگاههای تخصصی از جمله آزمایشگاههای خاکشناسی، میکروبیولوژی، زمینشناسی و سایر آزمایشگاههای چندمنظوره، بخشی از زیرساختهای علمی این دانشگاه است که زمینه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی را فراهم کرده است.
اسلامی با تأکید بر رویکرد مسئلهمحور دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، تصریح کرد: از ابتدای مسئولیت، سیاست ما حرکت در مسیر حل مسائل و پاسخگویی به نیازهای مردم نجیب جنوب کرمان بر پایه ظرفیتهای منطقه و استعدادهای جوانان بوده است در همین راستا و همسو با دانشگاههای دولتی، برنامههای خود را بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی دنبال کردهایم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ادامه داد: همه ما خود را مدیون مردم این منطقه میدانیم و معتقدیم باید از امکانات و زیرساختهای موجود که متعلق به بیتالمال است، در جهت رفع نیازهای منطقه و توسعه آموزش عالی بهرهبرداری شود.
وی با اشاره به توسعه رشتههای علوم پزشکی، ابراز کرد: امسال برای نخستین بار رشته پرستاری با پذیرش ۳۸ دانشجو راهاندازی شد که دانشجویانی از شهرهای مختلف کشور از جمله خرمآباد، رشت، اصفهان و کاشان در آن مشغول به تحصیل هستند. همچنین سه سهمیه ویژه نیز به دانشآموختگان رشته بهیاری و داوطلبان جنوب کرمان اختصاص یافته است.
اسلامی از پیگیری برای راهاندازی رشتههای جدید خبر داد و افزود: رشته مامایی در انتظار بازدید بُرد تخصصی قرار دارد و رشتههای فوریتهای پزشکی پیشبیمارستانی، بیناییسنجی، بهداشت عمومی و اتاق عمل نیز در مراحل اخذ مجوز قرار دارند که امیدواریم با همکاری مسئولان هرچه زودتر به مجموعه رشتههای دانشگاه افزوده شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با اشاره به توسعه زیرساختهای دانشکده پزشکی، اظهار کرد: با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان برای تجهیز و آمادهسازی این دانشکده هزینه شده است.
وی افزود: بیش از پنج میلیارد تومان تجهیزات پزشکی، بیش از ۴۲۰ جلد کتاب تخصصی، حدود یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان تجهیزات آموزشی و بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و بازسازی ساختمان هزینه شده است.
اسلامی خاطرنشان کرد: ارزش تجهیزات پزشکی خریداریشده امروز به حدود ۲۵ میلیارد تومان رسیده است؛ تجهیزاتی که بهدلیل شرایط تحریمی، تهیه آنها بسیار دشوار است و برخی واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی برای راهاندازی رشته پرستاری ناچار به صرف هزینههایی بیش از ۲۰ میلیارد تومان هستند خوشبختانه این تجهیزات با برنامهریزی و تلاش همکاران دانشگاه از پیش تأمین شده است.
نظر شما