به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحالوبختیاری، حجتالاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبههای نماز جمعه ۵ تیرماه ۱۴۰۵ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با قدردانی از برگزاری مطلوب آیینهای عزاداری سیدالشهدا(ع) در استان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد و با تسلیت به مناسبت فرارسیدن شب شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به ابعاد و پیامدهای واقعه عاشورا افزود: با وجود فاجعه بزرگ کربلا، امام حسین(ع) به هدف عالی خود دست یافت و آن هدف، باقی ماندن اسلام بود.
وی با اشاره به ابعاد و پیامدهای واقعه عاشورا افزود: با وجود فاجعه بزرگ کربلا، امام حسین(ع) به هدف عالی خود دست یافت و آن هدف، باقی ماندن اسلام بود.
امام جمعه شهرکرد گفت: نشانه این پیروزی، ماندگاری اسلام پس از عاشورا است و اگرچه حادثه کربلا از تلخترین وقایع تاریخ اسلام به شمار میرود، اما نتیجه آن، حفظ دین و رسوا شدن جریان باطل بود.
حجتالاسلام فاطمی ادامه داد: پس از واقعه کربلا، بنیامیه دیگر نتوانستند اسلام را از بین ببرند و چهره واقعی آنان برای مردم آشکار شد.
وی تصریح کرد: بعد از عاشورا، نگاه مردم نیز تغییر یافت و جامعه به تدریج از باور به اطاعت مطلق از حاکمان فاصله گرفت.
نماینده ولیفقیه در چهارمحالوبختیاری با بیان اینکه امام سجاد(ع) آغازگر دورهای جدید پس از عاشورا بودند، افزود: این دوره با سانسور و اختناق همراه بود، اما آن حضرت در همان شرایط دشوار، اقدامات بزرگ و اثرگذاری را در مسیر تبیین معارف اسلامی انجام دادند.
حجتالاسلام فاطمی، صحیفه سجادیه را از مهمترین میراثهای امام سجاد(ع) دانست و گفت: این اثر ارزشمند، فرهنگ معرفتی اسلام و راه خداشناسی را به مردم آموزش داد و جامعه را از افراط و تفریط نجات بخشید.
وی همچنین به سیره امام سجاد(ع) در تربیت و آزادسازی بردگان اشاره کرد و افزود: آن حضرت بردگان را پس از آموزش، تربیت و آشنا کردن با معارف دینی آزاد میکردند.
امامجمعه شهرکرد تأکید کرد: نقش امام سجاد(ع) در تداوم نهضت عاشورا و حفظ و گسترش معارف اسلامی، نقشی تعیینکننده و ماندگار در تاریخ اسلام است
.
نظر شما