به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز پنجشنبه (۴ تیرماه) همزمان با عاشورای حسینی، مراسم عزاداری و سوگواری در حسینیه روستای اللهآباد سید شهرستان جیرفت و در جوار مرقد شهید جلال رئیسی برگزار شد.
حجتالاسلام میثم تارم در این مراسم، ضمن تسلیت ایام حزن و عزای امام حسین (ع)، گفت: روز عاشورا، روز غم و اندوه شیعه است و در این روز، مظلومیت امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت به اوج رسیده است که در منابر، کتابها و اشعار ما به خوبی منعکس شده است و این یک صفحه از کربلاست.
امام جمعه جیرفت افزود: اما صفحه دیگر کربلا، روح بزرگ، عزت، بزرگواری و عظمت امام حسین (ع) و شهدای کربلاست و صفحه دیگر نیز ظلم و جنایت بیسابقهای است که یزیدیان در چنین روزی مرتکب شدند.
وی بیان کرد: امام حسین (ع) در مسیر حرکت از مدینه به مکه و سپس به سوی کربلا، اهداف این قیام را برای مردم، همراهان و اصحاب خود تبیین میکردند تا هر کس در این مسیر حرکت میکند، از روی آگاهی باشد. بسیاری تا مکه همراه بودند و در ادامه راه منصرف شدند، اما جمعی از مخلصترین و وفادارترین یاران امام حسین (ع) به هیچ وجه راضی نشدند دست از امام، دین خدا و فرزند رسول خدا (ص) بردارند و با نثار خون خود، دفاع از ولایت را به سرانجام رساندند.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: این قیام در طول ۱۵ قرن گذشته، منشأ حرکت همه مظلومان عالم و همه آزادیخواهان جهان بوده است و به همگان نشان داد که میشود با تعداد اندک نیز در مقابل جبهه کفر و باطل قیام کرد. یکی از مهمترین سرمشقهای انقلاب اسلامی ما نیز عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود.
امام جمعه جیرفت اظهار داد: امام خمینی (ره) به تأسی از جد بزرگوارشان این قیام را آغاز کردند و از ایام عاشورا و محرم برای پیشبرد نهضت خود بهره گرفتند همان شعارها و اهداف امام حسین (ع)، یعنی استکبارستیزی، دفاع از قرآن و دفاع از مظلومان، در متن انقلاب اسلامی قرار داشته و انقلاب ما نیز بر همین اساس به پیروزی رسید.
وی تصریح کرد: یزید تنها مربوط به سال ۶۱ هجری نیست. عمر سعد، شمر و دیگر جنایتکاران به درک واصل شدند، اما شمر زمان و یزید زمان، ساکنان کاخ سفید و رئیسجمهور جنایتکار آمریکا هستند آنان نسخه بهروز شمر، عمر سعد و ابن زیاد هستند ظاهر خود را بهروز کردهاند، اما همان نیتهای شوم، همان اهداف و همان جنایتها را دنبال میکنند.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: هر جنایتی که توانستند انجام دادند و از هیچ اقدامی کوتاهی نکردند رهبر معظم انقلاب اسلامی را در کنار خانواده و نوهشان به شهادت رساندند به شهادت رساندن انسانها در کنار زن و فرزندشان، بزرگترین جنایت جنگی است.
امام جمعه جیرفت با اشاره به حمله آمریکا به مدرسه شجره طیبه میناب، ابراز کرد: این مدرسه دو بار توسط این یزیدیان بمباران شد در حالی که خانوادهها صبح فرزندان خود را بدرقه کرده بودند و چشمانتظار بازگشت آنان بودند.
وی تأکید کرد: انقلاب ما همان انقلاب حسین (ع) است امام خمینی (ره)، رهبر شهیدمان و آیت الله سید مجتبی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرزندان راستین حضرت زهرا (س) هستند که این انقلاب را در برابر همه ظلمها، تحریمها، فتنهها و جنگها به خوبی هدایت کردند.
حجت الاسلام تارم ادامه داد: امروز نه تنها تحلیلگران ایران و جهان اسلام، بلکه بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران غربی نیز اذعان دارند که برنده این جنگ، ایران اسلامی بود چرا که دشمن به اهداف خود از جمله تجزیه ایران، تسلط بر کشور، دستیابی به ذخایر نفت، گاز و اورانیوم غنیشده و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی نرسید و امروز نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از روی استیصال حاضر به مذاکره شده است.
امام جمعه جیرفت اظهار کرد: همان کسانی که مدعی بودند توان موشکی و نظامی ایران از بین رفته است، وقتی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد، ایران با موشکها و پهپادهای خود قلب تلآویو را هدف قرار داد و نشان داد این ادعاها واقعیت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر میدان مقاومت، نبرد دیپلماسی نیز در جریان است، اما شرط موفقیت در این عرصه، وحدت و حضور مردم است و به هیچ وجه نباید این وحدت، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی و رهبر شهیدمان تأکید کردهاند، خدشهدار شود.
نظر شما