به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، این نذر مردمی که به نام شهید والامقام «یوسف قربانی» انجام شد، در قالب دهها دیگ برنج و خورشت تهیه و میان خیل عظیم عزاداران حاضر در زنجان توزیع شد.

ماجرای شکلگیری این نذر به سال گذشته بازمیگردد؛ زمانی که یکی از خادمان موکب در رؤیایی معنوی، شهید یوسف قربانی را ملاقات میکند. شهید در آن خواب از وی میخواهد در زنجان و در اجتماع عظیم یومالعباس، غذای نذری میان عزاداران توزیع شود. همین رؤیا سرآغاز حرکتی شد که امسال برای دومین سال پیاپی ادامه یافت.

خادمان موکب بقیهالله تبریز با تکیه بر این عهد معنوی و با روحیهای جهادی، بار دیگر راهی زنجان شدند تا در کنار عاشقان حسینی، سهمی در خدمت به عزاداران داشته باشند.

این اقدام علاوه بر اطعام عزاداران، نمادی از تداوم فرهنگ ایثار، خدمت و زنده نگه داشتن یاد شهدا در بستر آیینهای مردمی عاشورا بود؛ عهدی که از دل یک رؤیا آغاز شد و امروز به سنتی ماندگار در مسیر خدمت به زائران و عزاداران حسینی تبدیل شده است.

نظر شما