قشلاق گریزه تحول‌آفرین در گردشگری کردستان است

لهونی از اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به پروژه گردشگری قشلاق گریزه خبر داد و گفت: این پروژه با حمایت دولت و ورود قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش، منظر ورودی‌های سنندج را متحول کرده و در کمتر از زمان پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، آرش زره‌تن لهونی، استاندار کردستان، امروز در بازدید از روند اجرای طرح گردشگری قشلاق گریزه که آن را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های گردشگری استان و غرب کشور می‌نامد، اظهار کرد: این پروژه جذاب و راهبردی پس از تکمیل و بهره‌برداری، به طور قطع سیمـا و منظر ورودی‌های شهر سنندج از سمت همدان و کرمانشاه را متحول خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز جدی عملیات اجرایی پروژه از ۲ سال گذشته افزود: با پیگیری‌های شبانه‌روزی، اجرای پروژه وارد فاز عملیاتی شد.

وی در ادامه گفت: فاز نخست سال گذشته توسط پیمانکار آغاز شد و هم‌اکنون عملیات لایروبی، لجن‌برداری و احداث دو بند در حال انجام است.

ورود قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش به پروژه

استاندار کردستان ادامه داد: در فاز دوم، قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیمانکار وارد میدان شده و اجرای چهار بند دیگر را با جدیت آغاز کرده است؛ ضمن اینکه ماشین‌آلات مورد نیاز به محل پروژه منتقل شده و روند اجرایی با سرعت مناسبی در حال انجام است.

قشلاق گریزه تحول‌آفرین در گردشگری کردستان است

لهونی با اشاره به حمایت دولت از این پروژه گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان، این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های ضروری مطرح و دستورات لازم برای تسریع در اجرای آن صادر شد و پس از آن نیز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای فاز دوم پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: از مجموع اعتبارات تخصیص‌یافته تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به پروژه اختصاص یافته است.

پیگیری برای تأمین اعتبار تکمیلی

استاندار کردستان ادامه داد: همچنین برای تکمیل خط انتقال فاضلاب این پروژه، مذاکراتی با وزارت نیرو انجام شده و پیگیر تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر در این بخش هستیم که در صورت تحقق، مجموع اعتبار پروژه به هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

لهونی با تأکید بر تداوم پیگیری‌ها حتی در شرایط سخت کشور گفت: این پروژه با تمام توان و حتی در مقاطع دشوار جنگی نیز مورد پیگیری قرار گرفت و تخصیص اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی نیز در همان مدت جنگ تحمیلی سوم نهایی شد.

وی یادآور شد: تخصیص این اعتبار به یک پروژه شهری در سنندج، نشان‌دهنده توجه ویژه دولت و رئیس‌جمهور به توسعه عمرانی استان است.

پیشرفت فیزیکی و تلاش برای تکمیل زودهنگام

استاندار درباره میزان پیشرفت پروژه بیان کرد: در فاز نخست، بخشی از عملیات اجرایی پیشرفت مناسبی داشته است. فاز دوم که شامل احداث چهار بند است، به‌تازگی آغاز شده و قرارداد آن ۱۸ ماهه است؛ با این حال، تلاش ما این است که پروژه زودتر از زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

لهونی تصریح کرد: در حال پیگیری هستیم تا دست‌کم یکی از بندهای پروژه در مدت دو ماه آینده آماده بهره‌برداری شود و هدف ما تکمیل کل پروژه در مدتی کمتر از مدت قرارداد است.

استاندار کردستان در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه، شاهد تحولی جدی در منظر شهری سنندج، به‌ویژه در ورودی‌های همدان و کرمانشاه خواهیم بود؛ این طرح هم مورد استفاده شهروندان سنندج و مردم استان کردستان قرار خواهد گرفت و هم به عنوان یک ظرفیت مهم گردشگری، پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود.

کد خبر 1890191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha